اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد

راه‌اندازی شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین از راه‌اندازی شعبه بین‌المللی این دانشگاه خبر داد.

راه‌اندازی شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر زینالو ظهر امروز به مناسبت سی و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران به منظور تبیین دستاوردهای سلامت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

وی افزود: در این شعبه دانشجویانی با تقبل تمام هزینه‌های تحصیل خود، در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا و دکترای تخصصی رشته‌های پرستاری، علوم نانو و دیگر رشته‌هایی که پایه آن در این دانشگاه وجود دارد، جذب می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه با هدف تجمیع بیمارستان‌های استان بناست یک بیمارستان 550 تختخوابی در قزوین احداث شود، عنوان کرد: برای احداث این بیمارستان همه مراحل قانونی طی شده و مکان آن واقع در پشت پردیس دانشگاه در کمربندی نسیم شمال است.

زینالو با بیان اینکه هم‌اکنون ساخت 2 بیمارستان در استان در حال اتمام است، خاطرنشان کرد: یکی از این بیمارستان‌ها در شهرستان تاکستان قرار گرفته که اجرای آن با 94 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و بیمارستان 32 تختخوابی آبیک نیز بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی کمبود اعتبار در وزارت راه و شهرسازی را علت تاخیر در اجرای به موقع این طرح‌ها دانست و ادامه داد: تاکنون هشت میلیارد تومان صرف تجهیز این بیمارستان‌ها شده و 10 میلیارد تومان نیز برای تکمیل آن مورد نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: همچنین دو شهر الوند و محمدیه با وجود دریافت مجوز ساخت بیمارستان و پیگیری تمام مراحل آن، به دلیل تأمین نشدن اعتبارات، هیچ تخت بیمارستانی ندارند.

زینالو اذعان کرد: با دستور مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشوری مقرر شده که هیچ طرح جدیدی کلنگ‌زنی نشود و فقط اتمام طرح‌های دارای بیش از 60 درصد پیشرفت در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: در شرایط فعلی دستور صریح ریاست جمهوری و وزارت بهداشت مبنی بر خودداری از جذب نیروی انسانی جدید در انجام وظایف مانع ایجاد کرده که برای رفع این مشکل از طریق نمایندگان پیگیری می‌شود و در غیر این صورت دانشگاه علوم پزشکی با کمک دولت و از طریق برون سپاری کارها با ضوابط کلی نیروهایی را به خدمت می‌گیرد تا خدمات‌رسانی به مردم با مشکل رو‌به‌رو نشود.

وی بیان کرد: علت این موضوع هم که قزوین با وجود پیشتاز بودن از نظر فنی، در زمینه اجرای طرح پزشک خانواده توفیق نیافت، پرداخت نشدن اعتبارات بود؛ به طوری که هزینه مورد نیاز برای این طرح به ازای هر نفر از سوی دانشگاه 20 هزار تومان اعلام شده بود؛ اما دولت مبلغ 14 هزار تومان را برای هر شخص در نظر داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: اما در سال جاری با مدیریت منابع مالی برای کاهش هزینه، مقرر شده است از طریق افزایش بیمه درمان و تقویت زیرساخت‌ها، پرونده سلامت و پزشک خانواده پیگیری شود.

وی بیان کرد: از حدود پنج سال پیش تاکنون در استان قزوین برای نوسازی بیمارستان‌ها و تجهیز آن از جمله در بخش CCU و ICU میزان پنج برابر سالهای قبل از آن هزینه شده و تعویض تخت‌ها، مانیتورینگ و تجهیزات آن صورت گرفته است.

این مسئول یادآور شد: در بیمارستان شهید رجایی نیز به دلیل وجود اشکالات ناشی از زلزله سال‌های گذشته بیش از این نمی‌توان برای نوسازی آن هزینه کرد و بنا شده بیمارستانی در پشت ساختمان فعلی احداث و از محل فعلی برای اقدامات دیگر یا به عنوان یک مرکز آموزشی درمانی استفاده شود.

انتهای پیام/77011/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول