اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مؤسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس خبر داد

تولید 555 تن گوشت قرمز در 10 ماه سال جاری

سرپرست مؤسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس از تولید 555 تن گوشت قرمز در 10 ماه سال جاری خبر داد.

تولید 555 تن گوشت قرمز در 10 ماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی اورعی زارع با اشاره به اینکه مجموع فعالیت‌های این موسسه‌ در دو بخش کشاورزی و دامداری خلاصه می‌شود، گفت: واحد گوسفندداری مؤسسه دارای بیش از 7 هزار و 200 راس گوسفند از نژادهای بلوچی، کردی، مغانی، چینی و ... است که در زمینه‌های پرواربندی، داشتی و کشتارگاه اختصاصی فعالیت می‌کند.

وی توضیح داد: در بخش زراعت و کشاورزی، محصولاتی از جمله گندم، جو، ترتیکاله، کلزا، یونجه، گوجه فرنگی، ذرت علوفه‌ای و خربزه با بازده حداقلی سه برابر میانگین استان تولید می‌شود.

وی افزود: واحد باغات این موسسه نیز با مساحتی بالغ بر 150 هکتار انواع میوه شامل ارقام متنوع سیب، گلابی، آلو، زردآلو، هلو و شلیل را تولید می‌کند که حدود 100 هکتار از آن به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز است.

اورعی زارع بیان کرد: موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی با بیش از چهار دهه سابقه فعالیت به عنوان بزرگترین واحد کشاورزی و دامپروری آستان قدس رضوی به شمار می‌آید.

وی یادآور شد: از دیگر وظایف و اقدامات موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی، تامین بیش از 380 تن گوشت مورد نیاز مهمانسرای حضرت رضا (ع) است که با بالاترین کیفیت تولید و در اختیار مهمانسرا قرار می‌گیرد.

سرپرست مؤسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی ادامه داد: روزانه دام‌های مورد نظر در کشتارگاه اختصاصی این موسسه پس از بررسی‌های کارشناسانه شبکه دامپزشکی مشهد ذبح و گوشت آن تحویل مهمانسرای حضرت رضا(ع) داده می‌شود.

انتهای پیام/2202/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول