اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال آینده انجام می‌شود

اجرای آبیاری تحت فشار در 150 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور

معاون آب، ‌خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سال آینده 150 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرند.

اجرای آبیاری تحت فشار در 150 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید رحیم سجادی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های این معاونت توسعه خدمات به کشاورزان و رفع مشکلات آنان است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های نوین آبیاری یکی دیگر از مهمترین برنامه‌هایی است که باید در این راستا اجرایی شود.

این مسئول با بیان اینکه امسال 37 هزار هکتار اراضی کشاورزی در کشور به شبکه نوین آبیاری تجهیز شده‌اند، افزود: بر اساس تدابیر اندیشیده شده در آینده نیز پیش‌بینی می‌شود که 150 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین اجرای این طرح در سال جاری در خراسان رضوی اجرایی شده است، ادامه داد: در این راستا اعتباری بالغ بر دو هزار و 30 میلیارد ریال هزینه شده‌ است.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس آمار موجود سال گذشته 146 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تحت پوشش شبکه‌های نوین آبیاری قرار گرفتند.

سجادی خاطرنشان کرد: متأسفانه و بر اساس آمار موجود شاهد کاهش اجرایی شدن این طرح در مزارع کشاورزی هستیم که این روند کاهشی به دلیل کم شدن اعتبارات در این زمینه است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به روند اجرایی این طرح از سال 67 اشاره کرد و گفت: این طرح بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سال 67 آغاز شد و تا کنون یک میلیون و 327 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کشور به سیستم نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.

به گفته سجادی با اجرای این سیستم در اراضی کشاورزی کشور نیمی از این اراضی به صورت آبیاری بارانی و نیمی دیگر به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شوند که گامی موثر در جهت کاهش مصرف آب و صرفه‌جویی در این نعمت خدادادی است.

وی اظهار امیدواری کرد که با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانیم در جهت تقویت منابع آبی در کشور گام موثری برداریم.

به گفته سجادی با این اقدامات می‌توانیم در افزایش تولید محصولات نیز موثر باشیم.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول