اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روابط عمومی سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن:

مسابقات قرآن در شیراز متعلق به نظام است

مسئول کمیته روابط عمومی و امور بین‌الملل سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن نه متعلق به اوقاف که موهبتی متعلق به کشور و نظام است.

مسابقات قرآن در شیراز متعلق به نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد ربیعی بعد از ظهر امروز در نشست خبری مسابقات بین‌المللی قرآنی اوقاف اظهار داشت: آنچه که مسلم است این که کشور و مبانی دینی ما مورد هجوم دشمنان، بدخواهان و کسانی که علاقه ندارند ایران بر اساس این مبانی رشد کند، قرار دارد.

وی افزود: امواج ماهواره‌ای و هجمه فرهنگی که توسط انواع رسانه‌ها انجام می‌شود بر کسی پوشیده نیست.

ربیعی ادامه داد: سطح بازدیدی که بخشی مردم از این شبکه‌ها دارند و تاثیری که بر قسمتی از جامعه گذاشته در کف خیابان قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: در مقابل این آفندهای بی‌رحمانه و مزدورانه جز تمسک به قرآن و اهل بیت ابزار بهتری وجود ندارد و ابزار ما بنیه دینی و معرفتی مردم و تقویت و ارتقای سطح بینش مردم است.

ربیعی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن در برهه‌ای از زمان به مدت یک هفته تا 10 روز در این استان و کشور برگزار می‌شود که به برکت آن فرهنگ قرآنی در جامعه منتشر شود.

وی بیان کرد: صد البته شان قرآن بالاتر از پدافند صرف بودن است که تعالیم قرآنی بشریت را سعادتمند می‌کند اما در کشور ما با وجود نگاه خصمانه دشمن در ایامی که امکان برگزاری فعالیت‌های قرآنی وجود دارد باید آن را مغتنم شمرد و به فال نیک گرفت.

ربیعی ابراز داشت: دشمن شبهات بسیاری را در ذهن نوجوانان و جوانان پخش می‌کند و در همین ایام دیدیم که قصص قرآنی و موضوع حضرت نوح را به یک علامت سئوال بدل کردند و جای تاسف دارد که کسانی که آگاهی از مسائل معنوی و دینی ندارند با نگاه غیر دینی این مسائل متعالی را زیر سئوال می‌برند.

وی ادامه داد: اینجا رسانه‌ها باید ضمن پرداختن به نفس مسابقه مهجوریت قرآن را نیز رفع کرده و توسعه معارف قرآنی را مد نظر قرار دهند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ما خود مطالبه‌مان این است که در کشوری که مسئولان آن بر اساس تعالیم قرآن حرکت می‌کنند و نقشه راه بر اساس آن است باید بهتر به این موضوعات پرداخته شود.

وی بیان کرد: مسابقات یک سوژه برای پرداختن به مبانی قرآن و مطالبه مقام معظم رهبری برای تحقق مبانی قرآنی و رویدادی است که زمینه را برای فعالیت‌های بعدی مهیا می‌کند.

به گفته وی، نباید نگاه قرآنی به همین یک هفته محدود شود بلکه باید گسترده‌تر و در تمام ایام مد نظر باشد.

وی اضافه کرد: در عصری که خداوند این توفیق را داد و نظام اسلامی به وجود آمد باید قدردان باشیم و از این فرصت نهایت بهره را ببریم که چه فرصتی از این بهتر که ولی فقیه مدیریت کلان کشور را بر عهده دارد و نباید در جامعه قرآنی شاهد رواج بزه و گناه باشیم.

ربیعی ادامه داد: به دنبال تأثیرات بلندمدت و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم که اگر به آن عمل شود شبکه ماهواره‌ای و ... هیچ تاثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول