اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اکران «زمستان آخر»

اکران فیلم‌های دومین جشنواره بین‌المللی فجر در کردستان آغاز شد

همزمان با دیگر نقاط کشور و با اکران فیلم «زمستان آخر» ساخته سالم صلواتی کارگردان کردستانی اکران فیلم‌های دومین جشنواره بین‌المللی فجر در سنندج آغاز شد.

اکران فیلم‌های دومین جشنواره بین‌المللی فجر در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بعدازظهر امروز در یک اقدام نو شاهد به راه‌انداختن کاروان سینماگران، فعالان فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه استان از میدان آزادی تا پردیس سینمایی بهمن سنندج بودیم.

در این حرکت نمادین که برای جلب توجه مخاطبین و با حضور فعالان فرهنگی و هنری استان برگزار شد به مناسبت ایام مبارک دهه فجر گروه‌های موسیقی کردی به اجرای برنامه‌های متنوع پرداختند و عابران پیاده و مردم فرهنگ‌دوست و هنرپرور سنندج نیز با این حرکت فرهنگی همگام شدند.

سخنرانی امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان و قائم مقام ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان نیز دومین بخش این برنامه افتتاحیه بود که گفت: هنر مهمترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها بوده و هنرمندان انقلابی نقش مهمی را در تبیین ارزش‌های والای نظام اسلامی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: بدون شک با استفاده از رشته‌های مختلف هنری به ویژه سینما می‌توانیم پیام‌های والای انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم و در این عرصه نیز به نسل جوان جامعه الگوهای منطبق با ارزش‌ها و مفاهیم ایرانی اسلامی را معرفی کنیم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ابراز امیدواری کرد که با فراهم‌ کردن تمهیدات لازم زمینه استفاده اهالی مناطق محروم و دورافتاده استان نیز از آثار هنری، سینمایی و نمایشی فراهم شود.

مرادی به اکران 20 فیلم برگزیده جشنواره بین‌المللی فجر در استان از 15 تا 25 بهمن‌ماه در 2 سالن پردیس سینمایی بهمن خبر داد و افزود: هر روز در چهار سانس در هر سالن این آثار به نمایش گذاشته می‌شوند و در مجموع در 10 روز برگزاری جشنواره 80 سانس فیلم نمایش داده خواهد شد.

وی افزود: سانس صبح‌ها به دانش‌آموزان و سانس‌های بعدازظهر نیز به سایر اقشار مردم اختصاص داده شده است و هزینه بلیط‌های جشنواره برای اقشار عادی سه هزار تومان و برای دانش‌آموزان و دانشجویان 2 هزار تومان خواهد بود.

مرادی ظرفیت سالن شماره یک پردیس سنندج را 569 صندلی و سالن شماره 2 را نیز 130 صندلی اعلام کرد و گفت: در مجموع در هر سانس پذیرای نزدیک به 700 نفر خواهیم بود.

وی همچنین از نمایش 2 فیلم کارگردانان کردستانی در این جشنواره نیز خبر داد و گفت: فیلم‌های «زمستان آخر» ساخته سالم صلواتی و «لامپ 100» ساخته سعید آقاخانی در این مدت نمایش داده می‌شوند.

مرادی اظهار کرد: به مناسبت سی‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 35 فیلم شاخص کوتاه از آثار کارگردانان کردستانی نیز اکران می‌شود.

گفتنی است، در طول این 10 روز فیلم‌های «سیزده» اثر هومن سیدی، «گنجشکک‌ اشی‌مشی» اثر پوران درخشنده، فروزش و طالبی، «دو ساعت بعد مهرآباد» اثر علیرضا فرید، «قصه‌ها» اثر رخشان بنی‌اعتماد، «فردا» اثر پیمان افشاریان و مهدی پاکدل، «خانه پدری» اثر کیارش عیاری، «زمستان آخر» اثر سالم صلواتی، «همه چیز برای فروش» اثر امیر ثقفی، «لامپ 100» اثر سعید آقاخانی و «کلاشینکف» اثر سعید سهیلی اکران می‌شود.

همچنین در این مدت فیلم‌های «ناخواسته» اثر بهروز نیک‌نژاد، «چند متر مکعب» اثر جمشید محمودی، «سیاوشان» اثر محمدعلی سجادی، «شیار 143» اثر نرگس آبیار، «خواب زده‌ها» اثر فریدون جیرانی، «آذر شهدخت و پرویز و دیگران» اثر بهروز افخمی، «امروز» اثر سید رضا کریمی، «آرایش غلیظ» اثر حمید نعمت‌الله و «شیفتگی» اثر علی زمان نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/79006/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول