اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوق تخصص بیماری‌های ریه:

بخور آب گرم بهترین درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا است

فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: بهترین درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا و سینوزیت استفاده از بخور آب گرم، بخور اکالیپتوس و استراحت است.

بخور آب گرم بهترین درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، دکتر مهرزاد بحتویی ظهر امروز در یک گردهمایی بهداشتی و درمانی در بوشهر گفت: بیماری سینوزیت یکی از بیماری‌های شایع فصل زمستان است که عامل آن باکتری است و به صورت سردرد، ترشحات چرکی از بینی و سرفه شدید بروز می‌کند.

وی ادامه داد: فرد مبتلا به این بیماری در مرحله حاد با گرم نگه‌داشتن خود، بخور آب گرم و اکالیپتوس و استراحت بهبود پیدا می‌کند و در مرحله مزمن علاوه بر استفاده از بخورها نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک نیز دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: برخورد باد سرد به سر و صورت فرد مبتلا به سینوزیت موجب تشدید بیماری می‌شود.

استادیار گروه داخلی دانشکده پزشکی بوشهر با بیان اینکه سرماخوردگی و آنفلوانزا از شایع‌ترین بیماری‌های تنفسی ویروسی فصل زمستان است، گفت: این بیماری‌ها بیشتر راه‌های تنفسی فوقانی، گلو و حلق را درگیر می‌کند که آبریزش بینی، گلو درد، عطسه، سرفه و تب مختصر از نشانه‌های این بیماری‌هاست.

بحتویی تصریح کرد: برای درمان این بیماری نیازی به داروی خاص و مصرف آنتی‌بیوتیک نیست و با استراحت فرد بهبود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا شکل شدیدتر از بیماری‌های ویروسی است، خاطرنشان کرد: این بیماری خود را با تب، گلودرد، بدن درد و سرفه نمایان می‌کند که در صورت خفیف بودن، بیمار با استراحت بهبود پیدا می‌‌کند و نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک نیست.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه تصریح کرد: اگر بیماری آنفلوانزا شدید باشد ریه‌های فرد را درگیر می‌کند و همراه با سرفه است که باید برای درمان آن داروهای ضد ویروس با نظر پزشک استفاده شود.

این عضو هیئت علمی گفت: نکته قابل توجه در بیماری‌های ویروسی قابل انتقال بودن از طریق عطسه و سرفه است که ویروس آن در هوا پخش و وارد دستگاه تنفسی می‌شود.

وی با توجه به اینکه ویروس آنفلوانزا از راه تماس بدنی با بیمار نیز منتقل می‌شود، تاکید کرد: بهترین درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا و سینوزیت استفاده از بخور آب گرم، بخور اکالیپتوس و استراحت است.

بحتویی با بیان اینکه آسم و بیماری‌های انسدادی مزمن ریوی از بیماری‌های غیرعفونی تنفسی شایع در فصل زمستان است، اظهار کرد: بیماری آسم در فصل زمستان تشدید می‌شود و فرد مبتلا باید خود را گرم نگه دارد و از برخورد هوای سرد به سر و صورت باید جلوگیری و از ماسک استفاده شود.

فوق تخصص بیماری‌های ریه خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به آسم باید از ماسک‌های فیلتردار مخصوص استفاده کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از بخور آب گرم برای بیمار مبتلا به آسم توصیه می‌شود ولی بخور با اکالیپتوس برای این بیماران مضر است.

بحتویی تاکید کرد: بخور آب گرم برای تمامی بیماری‌های تنفسی به غیر از بیماری برونشیولیت و خروسک اطفال که بخور با آب سرد برای آن مفید است، توصیه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: استفاده از دخانیات برای دستگاه تنفسی و تمامی بدن مضر و موجب ایجاد انواع سرطان و تنگی دستگاه‌های تنفسی می‌‌شود.

انتهای پیام/66006/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول