اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد

تحقق 75 درصدی سهمیه اشتغال خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: سهمیه اشتغال تعیین شده برای استان در سال جاری ایجاد 81 هزار فرصت شغلی جدید بوده که بنابر اعلام اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون 60 هزار مورد آن در سامانه رصد ثبت شده است.

تحقق 75 درصدی سهمیه اشتغال خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به اقدامات مؤثر این کارگروه اظهار کرد: به مدد حضور موثر بخش خصوصی فعال در کنار بخش‌های دولتی، فضای روانی مثبت حاکم بر بازار و روحیه امید و نشاطی که در اقتصاد کشور و استان حاکم شده است شاهد کاهش 2.6 درصدی نرخ بیکاری خراسان رضوی در پاییز 92 از میانگین کشوری هستیم.

وی نرخ بیکاری کشور را 10.4 درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در خراسان رضوی 7.7 درصد است.

استاندار خراسان رضوی از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها خواست تا همچنان در کنار بخش خصوصی، تولیدکنندگان و کارآفرینان در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت و مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تلاش کنند.

فروزان‌مهر با بیان اینکه امکان پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های استان به واجدان شرایط بخش‌های مختلف صنعت، معدن، تولید، خدمات و کشاورزی فراهم است، خاطرنشان کرد: براساس مصوبات گذشته مقرر شده است نسبت مصارف به منابع در بانک‌های تجاری استان تا پایان امسال به 85 درصد برسد.

وی نسبت مصارف به منابع تا پایان دی‌ماه در بانک‌های ملی را 65.6 درصد، سپه 78 درصد، ملت 82 درصد، رفاه کارگران 78.4 درصد، تجارت 85 درصد، کشاورزی 125 درصد، مسکن بدون احتساب تسهیلات مسکن مهر 167 درصد و با احتساب آن 454 درصد و بانک توسعه تعاون را 120 درصد اعلام کرد و افزود: این روند همچنان تا پایان سال از طریق پیگیری معوقات استمرار خواهد یافت.

فروزان‌مهر گفت: طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور 19.1 درصد از اشتغال کشور باید از محل مشاغل خرد و خانگی محقق شود که این مهم با تقویت خوشه‌سازی و تجمیع مشاغل خرد و خانگی در قالب تعاونی‌های فراگیر به پایداری بنگاه و ایجاد اشتغال منجر خواهد شد.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول