اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان خمینی‌شهر:

خبر قتل دختر دانشجو را تکذیب می‌کنم

دادستان عمومی و انقلاب خمینی‌شهر با تکذیب انتشار خبر قتل دختر دانشجو در خمینی‌شهر در رسانه‌ها گفت: طبق آخرین تحقیقات نیروی انتظامی علت این حادثه سقوط از ارتفاع بوده است.

خبر قتل دختر دانشجو را تکذیب می‌کنم

حجت‌الاسلام شعبانعلی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر با تاکید بر کذب بودن اصل و منبع این خبر اظهار کرد: بعضی از سایت‌های داخلی با دروغ پراکنی، این خبر را انتشار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این خبر در حدود یک ماه پیش اتفاق افتاده است، افزود: در این حادثه سقوط از ارتفاع به صورت قطعی برای ما به اثبات رسیده است و طبق شواهد، انتشار هرگونه خبر دیگر به یک شیطنت خبری شباهت دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی‌شهر در خصوص دستگیری همزمان چند نفر کارگر ساختمانی توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر در محل حادثه گفت: علت دستگیری این افراد مصرف و استعمال مواد مخدر در همان منطقه بوده و دستگیری همزمان هیچ ارتباطی با این حادثه ندارد، این افراد پس از طی مراحل قانونی و قضایی آزاد شده‌اند.

وی خطاب به رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری داخلی کشور گفت: انتشار هرگونه اخبار باید از طریق منابع موثق و یا رسمی باشد و خبرگزاری‌ها و مطبوعات از انتشار اخبار کذب و خدشه وارد کردن به حیثیت مردم شهر خودداری کنند.

به گزارش فارس، انتشار خبر خودکشی یک نفر دختر دانشجو در منطقه هفتصد دستگاه خمینی‌شهر بلافاصله در تاریخ 16 دی ماه سال جاری با  تیتر دو حادثه فوتی در برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های محلی انتشار یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی و مسئولان قضایی طبق شواهد و مستندات موجود در همان روز، سقوط از ارتفاع این دانشجو را تایید کردند.

جای سئوال دارد بعد از گذشت یک ماه چرا بعضی از سایت‌های خبری مجاز و غیرمجاز با تحریف واقعیت به انتشار خبر کذب تجاوز و قتل این دختر دانشجو با عکس جعلی دامن می‌زنند.

سئوال این است شاید انتشار اینگونه اخبار از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای جای تعجب نداشته باشد، اما چرا رسانه‌ها و سایت داخلی به انتشار و دامن زدن این خبر کذب کمک و به حیثیت و جایگاه مردم خمینی‌شهر به عنوان یک شهر مذهبی و انقلابی خدشه وارد می‌کنند.

جا دارد مسئولان امنیتی و اطلاعاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار دهندگان این خبر برخورد کنند.  

انتهای پیام/2301/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول