اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 20 سال

شیرینی بارش برف کام کویرنشین‌ها را تلخ کرد

شهر کویری یزد دیشب شاهد بارش برفی بود که حداقل 15 سانت بر زمین نشست و امروز یزدی‌ها از نشستن برف بر روی زمین غافلگیر شدند.

شیرینی بارش برف کام کویرنشین‌ها را تلخ کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دیشب اگرچه با بارش برف،‌ بازار گرفتن عکس و ساختن آدم برفی در کوچه‌ها و خیابان‌های یزد گرم بود اما سرمای هوا لغزندگی در شهر ایجاد کرد که صبح امروز همه مردم را غافلگیر کرد.

لغو پروازها، تعطیلی تاکسی تلفنی‌ها، تاخیر یک ساعته در دایر شدن ادارات، تعطیلی همه مدارس و ... خبر از روزی سخت برای مردم یزد داشت.

امروز مردم یزد، روز برفی خود را با خطر در خیابان‌ها آغاز کردند و شیرینی بارش برف با تصادف‌ها و لغزندگی خیابان‌ها و زمین‌خوردن‌ها به کام آن‌ها تلخ شد.

شهرداری یزد که شاید او نیز از بارش 15 سانت برف در شهر غافلگیر شده بود در آرامش کامل شب را به صبح رساند تا مردم صبح خود را در زیرگذرها و روگذرهایی که حکم سرسره‌های یخی پیدا کرده بود،‌ جان خود را به بازی بگیرند.

صبح امروز هیچ ماشین برف‌روبی در هیچ یک از خیابان‌های یزد، برف روبی نکرد تا صبح لغزنده، ده‌ها نفر را راهی اورژانس‌ها کند.

شهرداری یزد امروز تنها در یکی از خیابان‌های یزد اقدام به برف‌روبی کرد و بقیه مسیرها برفی و لغزنده بود.

گل و لای سطح شهر یزد را فرا گرفت

با تابش نور خورشید نیز به تدریج برف‌ها در خیابان‌ها آب شد و موجی از گل و لای و آب همه شهر را فرا گرفت.

صرف‌نظر از مشکلاتی که بی‌تدبیری مسئولان در سطح شهر ایجاد کرده است، امروز یکی از روزهای خاطره‌انگیز برای مردم یزد بود زیرا کمتر اتفاق می‌افتد که مردم شاهد تصاویری از نشستن برف بر روی شاخه درخت‌ها یا سرسره بازی کودکان در برف باشند.

امید مردم یزد به رهایی از بند خشکسالی در سال آینده

آسمان نیز پاییز امسال رحمت خود را از شهر یزد دریغ کرده بود و این بارش برف، خوشحالی مردم را دوچندان کرد زیرا یزد سال‌های متوالی طعم تلخ خشکسالی را چشیده و اکنون امیدوار است با بارش این برف، امسال از بند خشکسالی رهایی یابد.

اما امروز بارش برف خبرهای دیگری را نیز در یزد به دنبال داشت، لغو پروازها و لغو بسیاری از برنامه‌های استانی از جمله لغو یک همایش ملی در استان از مواردی بود که بارش بی‌سابقه برف رقم زد.

تصادف‌های زنجیره‌ای در یزد/ راه‌بندان شدید در ساعات اولیه صبح

تصادف‌های زنجیره‌ای نیز امروز خبر تلخی است که از یزد به دنبال بارش برف مخابره می‌شود، این تصادف‌ها گرچه خسارات جانی و مالی چندانی به دنبال نداشت اما سبب ترافیک شدید در شهر و ترس مردم به ویژه بانوان برای رانندگی در سطح شهر بود و همین امر سبب شده تا امروز تقریباً همه تاکسی تلفنی‌ها، یا تعطیل کنند یا با یک چهارم ظرفیت خود به کار مشغول شوند.

گرچه برف امروز به تدریج در حال آب شدن است و پس از این شاید مشکلی که دامنگیر مردم باشد، آبگرفتگی معابر است اما بر اساس گزارش هواشناسی،‌ فردا نیز بارشی دیگر در راه است و شایسته است حداقل مسئولان شهرداری برای برف‌روبی خیابان‌های اصلی شهر اقدام کنند تا شیرینی برف به کام مردم کویرنشین تلخ نشود.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول