اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر صورت گرفت

بهره‌برداری از نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک در سپیدان

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر نخستین نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی استان فارس در شهرک صنعتی سپیدان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک در سپیدان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، در مراسمی که با حضور استاندار فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، جمعی از مسئولان این استان و برخی از صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی سپیدان برگزار شد، نخستین فاز این نیروگاه برق به بهره‌برداری رسید.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: نیروگاه برق مقیاس کوچک شهرک صنعتی سپیدان با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته شده است.

علی صداقت‌پور افزود: این نیروگاه ظرفیت تولید شش مگاوات برق را دارد که در فاز نخست 1.3 آن به شبکه برق متصل شد.

وی با بیان اینکه این شرکت از ساخت نیروگاه‌های برق مولد مقیاس کوچک در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی حمایت می‌کند، ادامه داد: به منظور تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران، بخشی از واگذاری زمین به صورت رایگان خواهد بود.

صداقت‌پور ادامه داد: برای طرح نیروگاه مولد مقیاس کوچک سپیدان نیز حدود 600 مترمربع زمین رایگان به سرمایه‌گذار طرح واگذار شده است.

وی همچنین از تضمین وزارت نیرو برای خرید برق تولیدی این نیروگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: برق این نیروگاه‌ها می‌تواند بستر مناسبی را برای تامین انرژی پایدار برق در شهرک‌های صنعتی فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس اضافه کرد: هم‌اکنون 16 طرح نیروگاه مولد مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی فارس در حال انجام است که طرح‌های نیروگاه برق مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی شیراز و فیروزآباد نیز در مراحل پایانی و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی کاهش تلفات انرژی در خطوط انتقال برق و حذف هزینه اجرای خطوط انتقال برق و پست‌های فوق توزیع را از مزایای احداث مولدهای مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی اعلام کرد.

همچنین با حضور استاندار فارس عملیات اجرای ساخت ساختمان آتش‌نشانی شهرک صنعتی سپیدان نیز آغاز شد.

برای اجرای این طرح با زیربنای 250 مترمربع بیش از 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/2448/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول