اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند آیت‌لله بهجت:

خودشناسی لازمه معرفت انسانیت است

یکی از مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خودشناسی لازمه معرفت انسانیت است، گفت: باید برای خودشناسی به اهداف خداوند از خلقت انسان توجه کنیم.

خودشناسی لازمه معرفت انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی بهجت پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از درجه‌داران نیروی انتظامی با اشاره به یکی از آیات قرآن مجید مبنی بر منشا وجودی موجودات، بیان داشت: همه موجودات زمین دارای حیات هستند که این حیات از حرکت‌های جوهری سرچشمه می‌گیرد.

وی با تبیین مقام و منزلت انسان در بین دیگر موجودات زمین تصریح کرد: انسان در میان موجودات به مرحله‌ای رسیده است که رسالت خلافت‌الله را روی زمین بر عهده دارد.

مدرس حوزه علمیه قم، به تبیین ویژگی تمیزدهنده اساسی انسان‌ها با دیگر موجودات زمین پرداخت و ابراز داشت: انسان دارای روحی شریف است که توسط خداوند در کالبد او دمیده شده است.

حجت‌الاسلام بهجت، با اشاره به درک والای انسان از حقایق الهی تصریح کرد:‌ انسان با درک حقایق الهی به مقام والای کمال می‌رسد.

وی بر ضرورت تدبر کردن انسان نسبت به آفرینش خود تاکید کرد و بیان داشت: در صورتی که یک انسان نداند از کجا آمده و به کجا خواهد رفت از انسانیت خود غفلت کرده است.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت خداشناسی گفت: اگر انسانی هوش و استعداد بالایی مانند انیشتین داشته باشد، ولی هدف از خلقت خود را نداند عمرش را به صورت بیهوده اتلاف کرده است.

حجت‌الاسلام بهجت همچنین بر ضرورت رابطه نزدیک با خدا تاکید و عنوان کرد: در صورتی که انسان‌ها با خداوند رابطه‌ای نزدیک برقرار کنند، پروردگار ایشان را به مقام ربوبی می‌رساند.

وی در این راستا به برخی حالات ائمه اطهار (ع) در ارتباط با خداوند بیان داشت: حضرت زهرا(س) زمانیکه در حال نماز قرار می‌گرفت، تمام اهل آسمان و زمین از نور ایمان وجود حضرت زهرا(س) بهره می‌بردند.

این مدرس حوزه علمیه قم ابراز داشت: انسان در هر مقام و موقعیتی قرار گرفت، باید آن را از لطف خداوند بداند.

حجت‌الاسلام بهجت با بیان اینکه انسان باید همواره در زندگی از سیره اهل بیت(ع) درس بیاموزد، اضافه کرد: ما در روایات می‌بینیم که اهل بیت(ع) زمانی که گرسنه بودند، سیر کردن فقیر را بر خود ترجیح می‌دادند که این مباحث به ما درس ایثار می‌دهد.

وی بر کمک به نیازمندان تاکید و تصریح کرد: نباید بندگان الهی را از در خانه ناامید برانیم، باید شکرگزار باشیم که لیاقت یافته‌ایم که خداوند بندگانش را به درب خانه ما می‌فرستد.

انتهای پیام/78005/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول