اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در قم:

حضور بسیج در حوزه مدیریت رسانه‌ای باید دارای چشم‌انداز باشد

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: حضور بسیج در حوزه مدیریت رسانه‌ای باید دارای افق و چشم‌اندازی مشخص و کارآمد باشد، چراکه این مسئله نوید حرکتی ارزشمند را می‌دهد.

حضور بسیج در حوزه مدیریت رسانه‌ای باید دارای چشم‌انداز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم و به نقل از روابط عمومی بسیج صداوسیما، حمیدرضا مقدم‌فر در گردهمایی مسئولان و فرماندهان بسیج رسانه ملی و نخستین دوره آموزشی تربیت مدرس جنگ نرم اظهار کرد: جنگ نرم را نباید جدا از رسانه بدانیم، زیرا جنگ نرم بدون رسانه معنا نخواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در جبهه فرهنگی افزود: انقلاب اسلامی پیامی دارد که باید جهانی شود و در جنگ نرم، رسانه اصلی‌ترین سلاح است که باید از آن بهره لازم را برای انتقال پیام انقلاب گرفت.

مقدم‌فر تاکید کرد: جنگ نرم مشابه جنگ سخت نیاز به ابزار خاص خود دارد یعنی اگر جنگ سخت به اسلحه، تانک و ... احتیاج دارد در جنگ نرم هم به مغز متفکر و اندیشه قوی نیاز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه در حال حاضر جنگ رسانه‌ای جنگی نامتقارن است، تصریح کرد: ما در عرصه رسانه‌ای کشور هنوز به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنیم، در حالی که باید حرکتی جبهه‌ای داشته باشیم.،

مقدم‌فر با اشاره به اینکه اصلی‌ترین منابع قدرت نرم رسانه است، خاطرنشان کرد: رسانه نقش مهمی در جنگ نرم و تامین امنیت ملی دارد به طوری که اکنون به مهم‌ترین ابزار جنگ نرم تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران یادآور شد: در عرصه جنگ نرم نگاهمان باید نگاه سیستمی باشد و با تربیت نیروهای متعهد، حرفه‌ای و ارزشی مشکلات رسانه‌ای را به حداقل برسانیم تا در جنگ نرم پیروز میدان شویم.

وی با بیان اینکه ایران تا زمانی که در رسانه‌ها نسبت به دشمن موضع تهاجمی دارد موفق است، تاکید کرد: در جنگ رسانه‌ای باید به عقبه استراتژی مخاطبان توجه ویژه داشت و در هدف گذاری، انتخاب سوژه و آراستگی پیام  مهارت و دقت بالایی را به کار گرفت.

این کارشناس حوزه جنگ نرم اظهار کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی بروز و ظهور پیدا کرد تا امروز ماهیت تهاجمی و آفندی دارد، به طوری که جبهه استکبار و مکتب نظام سلطه احساس تعارض دارد و از همان ابتدا انقلاب اسلامی را جبهه مهاجم دیده است.

وی با بیان اینکه ناکارآمد نشان دادن دین در عرصه اداره جامعه از دیگر اهداف دشمن است، گفت: در جنگ نرم دشمن به دنبال نشان دادن ناسازگاری دین با خواست مردم است و هدف اصلی حمله رسانه‌ای ابرقدرت‌ها اصل ولایت فقیه است، چراکه نماد برجسته دینی بودن نظام، ولی فقیه است و این موضوع را می‌توان در مستند 15 دقیقه ای «خط و نشان رهبری» که تجربه 3000 ساله یهود است، مشاهده کرد که با تندی به نظام و مقام معظم رهبری حمله کرده اند.

مقدم فر به ضرورت مدیریت سیستمی در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: حضور بسیج در حوزه مدیریت رسانه‌ای باید دارای افق و چشم‌اندازی مشخص و کارآمد باشد چراکه این مسئله نوید حرکتی ارزشمند را می‌دهد و انتظار می‌رود این روند مولد مدیریت و تفکر سیستمی در اداره پیام و رسانه باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در ادامه با تشریح اوضاع رسانه‌ای دنیا و استفاده از ابزار فن‎آوری جدید توسط استعمارگران، افزود: حجم فراوانی از رسانه‌های استکباری با استفاده از تکنیک‌های جنگ روانی رسانه‌ای، همچون سانسور و دروغ راست ‌نما، شایعه‎سازی و با تجربه 160 ساله خود چنان از ابزار جنگ روانی استفاده می‌کنند که قدرت تفکر و تصمیم‌گیری صحیح را از مخاطب سلب می‌کند.

وی تاکید کرد: واقعیت امروز دنیا در حوزه رسانه‌های تصویری این است که 4خبرگزاری در دنیا به نام‌های یونایتدپرس و آسوشیتدپرس از کشور آمریکا، رویترز از کشور انگلستان و فرانس پرس از فرانسه 85 درصد کل اطلاعات و اخبار دنیا را پوشش می‌دهند. این 4 خبرگزاری عرصه اطلاعات کل دنیا را در دست دارند و روزانه 50 میلیون کلمه خبر تولید می‌کنند. تنها آسوشیتدپرس روزانه 12 میلیون کلمه خبر تولید می‌کند و این در حالی است که جمعیت سه کشور آمریکا، انگلستان و فرانسه تنها 7 درصد جمعیت جهان است.

مقدم فر افزود: اگر سه رسانه فاکس نیوز، بی بی سی و سی ان ان  را هم به رسانه‌های فوق اضافه کنیم آمار به 95درصد از کل اطلاعات و اخبار دنیا می‌رسد. به عبارتی وقتی صحبت از امپراتوری رسانه ای غرب می‌شود، اشاره به همین حجم از فعالیت آنها دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه بخش عمده غول‌های رسانه‌ای جهان، از جمله خبرگزاری‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و سینما در اختیار یهودی‌ها و صهیونیسم جهانی است، افزود: امروز یک‌ چهارم رسانه‌های دنیا در دست «رابرت مرداک» صهیونیست و همچنین «جرج سوروس» یهودی ‌الاصل و عنصر مشهور به «مادر انقلاب‌های رنگی در دنیا» است که آمریکا هرکجای دنیا طرح براندازی جنگ نرم دارد، سوروس که صاحب موسسات به ظاهر فرهنگی و رسانه‌های بسیاری در دنیا است، در آنجا نقش اساسی دارد.

مقدم فر افزود: دشمن وانمود می‌کند که در یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار قرار دارد و به این بهانه به جوسازی و هجوم در قالب جنگ رسانه‌ای دست زده است، البته آنها هم اکنون در یک انفعالی استراتژیک قرار دارند و با وجود دارا بودن سرمایه و نیروی نظامی تمرکز خود را روی جنگ سایبری قرار داده اند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند برای فتنه 88، 15 سال برنامه‌ریزی شده بود و این فتنه نتیجه‌ آنها بود، اظهار کرد: انتخابات برای آنها بهانه بود؛ لذا رهبر معظم انقلاب به این فتنه نام جنگ احزاب را نهادند، چرا که احزاب و گروه‌هایی که حتی با هم مخالف بودند با هدف سرنگونی نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران متحد و یکرنگ شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در پایان با اشاره به مذاکرات ژنو و سناریوی فریب غربی‌ها و عهدشکنی‌ آنها تصریح کرد: در جریان مذاکرات ژنو طرفین متعهد به محرمانه بودن مذاکره و عدم اطلاع‌رسانی جزئیات مباحث بودند، ولیکن به نظر می‌رسد نتیجه این تفاهم به دستگاه دیپلماسی کشور آسیب وارد کرد، علت آن هم احساس مردم از نامحرم دانستن آنان و عدم اطلاع رسانی به افکار عمومی بود.

انتهای پیام/2258/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول