اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر شیراز خبر داد

راه‌اندازی 58 خط ویژه تاکسی با تعیین مبدا و مقصد در شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از راه‌اندازی 58 خط ویژه تاکسی با در نظر گرفتن مبدا و مقصد در این شهر خبر داد.

راه‌اندازی 58 خط ویژه تاکسی با تعیین مبدا و مقصد در شیراز

زین‌العابدین عرب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بنابر تصمیم کمیسیون حمل‌ و ‌نقل شورا مقرر شد با تعیین مبدا و مقصد، 58 خط تاکسیرانی راه‌اندازی شود.

وی افزود: به این منظور شهرداری مطالعات راه‌اندازی این 58 خط را به مشاور واگذار و مشاور مسیرها را مشخص کرده که کارشناسی آن توسط سازمان تاکسیرانی انجام و به کمیسیون حمل و نقل ارائه و مورد تایید واقع شده است.

عرب ادامه داد: زمان و اجرای این خطوط منوط به این شد که ایستگاه‌ها و توقفگاه‌ها بررسی و قیمت‌ها را به شورا ارائه دهند تا پس از بررسی این موارد، طرح به طور کامل در شورا تصویب شود.

این عضو شورا اضافه کرد: این کار در برخی شهرها انجام شده و به عنوان مثال در تهران و اصفهان برخی مسیرهای تاکسی مبدا و مقصد دارند.

وی خاطرنشان کرد: با مشخص کردن مبدا و مقصد هر مسافر می‌تواند از چند مبدا به مقصد خاصی برسد که برای این منظور با نصب تابلو در ایستگاه‌ها و نصب برچسب بر روی تاکسی کار برای مردم راحت‌تر می‌شود.

عرب بیان کرد: در حال حاضر تاکسی گردشی هر جا مسافر داشته باشد می‌رود و برنامه مشخصی برای تعادل مسیرها و خالی نماندن برخی مناطق از تاکسی وجود ندارد اما این خطوط که مبدا و مقصد آن مشخص شده است برنامه‌ریزی برای مسئولان حمل و نقل را ساده می‌کند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این خطوط باعث می‌شود مردم در برخی مسیرها سریع‌تر به مقصد برسند و این امر تشویق مردم به استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی را در پی دارد.

به گفته وی، در این حالت وسایل نقلیه و مسافرکش‌های شخصی ساماندهی می‌شوند و با نظارت مسئولان، تاکسی‌ها نیز ملزم می‌شوند خدمات مناسب ارائه دهند.

وی ابراز داشت: با ایجاد این خطوط تاکسیرانی مسافرکش‌های شخصی نیز اگر چه می‌توانند در ایستگاه‌ها حضور پیدا کنند اما به خاطر اینکه خطوط تعریف شده و تاکسی‌های مشخص قیمت مصوب دارد نمی‌توانند با تاکسی رقابت کرده و از چرخه انتخاب مردم در آن مسیرها خارج می‌شوند.

عرب تصریح کرد: در حال حاضر در باسکول نادر و قصرالدشت و برخی ایستگاه‌های دیگر مامور تاکسیرانی با لباس کادر ایستاده و تاکسی‌ها منظم می‌ایستند و مردم نیز با آرامش و امنیت از این وسایل استفاده می‌کنند.

وی البته تاکید کرد که در صورت راه‌اندازی خطوط با مبدا و مقصد، باید نظم و زمان‌بندی بهتری پیدا کند تا مردم به استفاده از آن ترغیب شوند.

این عضو شورا بیان کرد: در مورد قیمت این مسیرهای جدید اصل بر مناسب بودن نرخ است که تعداد بالای مسافران جبران کاستی آن را بکند و البته از سویی باید تورم، قیمت سوخت و لوازم یدکی تاکسی و ... در نظر گرفته شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: 58 خط که با مبدا و مقصد برای حرکت تاکسی‌ها تصویب شده یکی از پیش‌نیازهای اجرای طرح ترافیک به صورت دائم است.

علی زحمتکش افزود: با تصویب این خطوط، تاکسیرانی می‌تواند برای ساماندهی مسافرکش‌های شخصی اقدام کند.

به گفته وی، در این 58 خط ویژه تاکسی رانندگان معتمد مستقر می‌شوند و به همین سبب مردم نیز به سمت آن گرایش پیدا کرده و امکان این که تاکسی خالی در شهر تردد کند کاهش می‌یابد چراکه تاکسی‌ها بین خطوط مشخص شده و در مناطق مصوب می‌توانند مسافر حمل کنند.

وی در مورد نصب دستگاه‌های کارت‌خوان بر روی تاکسی‌ها که برای حل مشکلات پول خرد و رفع نواقص در زمینه دریافت پول اضافی و عدم رعایت نرخ مصوب در دستور کار است، بیان کرد: در حال حاضر هیچ بانکی برای نصب دستگاه کارت‌خوان بر روی تاکسی اعلام آمادگی نکرده است اما به محض آن که مقدمات این سرمایه‌گذاری انجام شود این کار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2448/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول