اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

شهرداری در پروژه‌های اجرایی اولویت‌بندی همراه با نیازمندی را در نظر بگیرد

عضو شورای شهر اردبیل گفت: شهرداری اردبیل در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در سال آینده باید اولویت‌بندی همراه با نیازمندی‌های شهری را در نظر بگیرد تا یک حرکت تحولی را در این بخش شاهد و ناظر باشیم.

شهرداری در پروژه‌های اجرایی اولویت‌بندی همراه با نیازمندی را در نظر بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی نعمتی صبح امروز در جلسه بررسی بودجه سال 93 شهرداری اردبیل اظهار داشت: هر چند مشکلات و معضلات شهری بی‌شمار و مطالبات مردم نیز متنوع است اما اصل اول در مدیریت توجه به اولویت‌بندی‌ها و نیازسنجی‌های منطقه‌ای است که در این زمینه باید به شکل واقع‌بینانه عمل کنیم و از پراکنده عمل کردن و برنامه‌ریزی داشتن پرهیز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر بر اساس برنامه‌ریزی منطقی و درست عمل کنیم و بتوانیم سالانه به تعداد انگشتان دست پروژه اجرایی تعریف و به سرانجام برسانیم موفق خواهیم بود و از پراکنده عمل ‌کردن‌ها نیز پرهیز خواهد شد.

عضو شورای شهر اردبیل پیشنهاد کرد شهرداری اردبیل برای سال آینده بازگشایی چند معبر، آسفالت‌ریزی چندین خیابان و کوچه، احداث دو پارک بزرگ و یا فرهنگ‌سرا را در اولویت قرار دهد تا بدون پراکنده عمل کردن بتواند به شکل مطلوب به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.

نباید از نظارت‌های مستمر غفلت کرد

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: در تقسیم و توزیع بودجه سالانه شاخص توزیع باید مشخص باشد که با چه رویکردی می‌خواهیم به مناطق مختلف شهر خدمات ارائه کنیم.

اسفندیار هوشیار تعیین شاخص‌های عملکردی در مناطق مختلف و حرکت بر اساس این شاخص‌های تعریف شده را در بهبود کارها و روند مطلوب انجام پروژه‌ها ضروری بیان کرد و افزود: باید در تامین منابع مالی و هدف‌گذاری‌های درست نیز منطقی بیندیشیم تا از حرکت‌های احساسی جلوگیری شود.

وی نظارت مستمر، دقیق و زمانبندی شده را حائز اهمیت توصیف کرد و بیان داشت: ما اگر قرار است پروژه‌ای در نیمه سال آینده تصویب شود باید نسبت به افتتاح و بهره‌‌برداری آن اقدامات جدی و اساسی را انجام دهیم.

هوشیار ادامه داد: بهتر است کلیات بودجه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و در این زمینه چکش‌کاری‌ها در کمیسیون‌ها با حضور کارشناسان شهرداری انجام دهیم تا در پایان بهمن ماه بودجه‌ای کامل و تکمیل شده تحویل شهرداری شود.

سقف درآمدی و هزینه‌ای شهرداری باید مشخص باشد

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: باید سقف درآمدی و هزینه‌ای شهرداری دقیق و مشخص باشد به طوری که اگر قرار است برای پروژه پل قدس شهرداری سال آینده 5 میلیارد تومان هزینه کند این امر به صورت دقیق اتفاق بیفتد.

حسین افسانه نظم‌بخشی به هزینه‌کردها و بخش درآمدی شهرداری اردبیل را بسیار ضروری بیان کرد و یادآور شد: ما انتظار داریم در ابتدا کلیات بودجه و اهداف آن از سوی شهرداری در جلسه‌ای تبیین و تشریع شود تا ذهن اعضای شورای شهر نسبت به عملکرد و هدف‌گذاری بودجه سال 92 شفاف و روشن باشد.

وی تصریح کرد: ما نباید در این زمینه عجله داشته باشیم بلکه بهتر است به صورت علمی و کارشناسی و با طمانینه هدف‌گذاری‌‌هایمان را انجام دهیم و سازمان‌های مختلف شهرداری نیز بر اساس بودجه‌های تعریف شده و برنامه‌هایی که تعریف کرده‌اند بتوانند در این حوزه موفق عمل کنند.

شهرداری 220 پروژه عمرانی تعریف کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی شهرداری اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرداری برای سال آینده 220 پروژه تعریف کرده و مصمم است این پروژه را با اولویت در مناطق چهارگانه اجرایی و عملیاتی کند.

اکبر صمدی ادامه داد: شهرداری هر چند با محدودیت منابع روبرو است اما تلاش ما بر این است که بر اساس برنامه‌های پنج ساله‌ای که تعریف شده است بودجه سال 93 عملیاتی کنیم تا به صورت کلان و راهبردی بتوانیم به اهداف تعریف شده دست پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: برای ما فرقی نمی‌کند که اعضای شورای شهر از محل درآمدها یا هزینه‌ها بررسی خود را انجام دهد اما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا بخش درآمدی بودجه شهرداری مورد توجه قرار گرفته و سپس بخش هزینه‌ای نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/62004/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول