اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محور نایین ـ اردکان رخ داد

مجروحیت 27 نفر مسافر در اثر واژگونی یک‌دستگاه اتوبوس

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: بامداد امروز، یک دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری در محور نایین ـ اردکان در پی بارش برف و لغزندگی جاده واژگون شد و 27 مجروح برجای گذاشت.

مجروحیت 27 نفر مسافر در اثر واژگونی یک‌دستگاه اتوبوس

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غفور راستین ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث 24 ساعت گذشته در کولاک برف اصفهان اظهار کرد: ساعت 3 بامداد امروز صبح 15بهمن ماه سال جاری یک دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری که در مسیر نایین - اردکان (کیلومتر سه بعد از پلیس‌راه نایین به سمت اردکان) در حرکت بود، در پی بارش برف و لغزندگی جاده واژگون شد.

وی تصریح کرد: پس از اعلام حادثه سریعاً چهار واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی 115 به همراه هشت تکنسین فوریت‌های پزشکی از شهرستان نایین و یک واحد از هلال‌احمر در محل حادثه حضور یافتند و مصدومان را پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان حشمتیه نایین منتقل کردند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان همچنین با بیان حادثه دیگر تصریح کرد: ساعت 18:30 عصر دیروز دوشنبه 14 بهمن ماه سال جاری، طی تماسی با اتاق فرمان شهرستان لنجان اعلام شد یک‌دستگاه پژو و ماشین گریدر راهداری در جاده شهرکرد اصفهان مقابل شهر باغ‌بهادران به شدت با هم برخورد کرده و درخواست امدادرسانی کردند.

وی افزود: پس از اعلام گزارش یک واحد آمبولانس 115 به همراه دو تکنسین فوریت‌های پزشکی به محل اعزام و پس از معاینه اولیه، با کمال تاسف یک نفر در دم جان خود را از دست داده بود و چهار نفر از مصدومان پس از دریافت کمک‌های اولیه شامل جلوگیری از خونریزی، سرم تراپی و آتل بندی به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شدند.

راستین در ادامه از بازگشت نوزاد 15روزه، پس از ایست کامل قلبی تنفسی با تلاش تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی 115 شهرستان خمینی شهر به زندگی دوباره خبر داد.

وی ادامه داد: ساعت 22.43 شنبه 12بهمن ماه امسال، طی تماسی با اتاق فرمان 115 شهرستان خمینی‌شهر اعلام شد، نوزاد 15 روزه‌ای دچار کاهش‌ سطح هوشیاری و بیهوشی شده است که سریعاً یک واحد امداد اورژانس پیش بیمارستانی115 به همراه 2 تکنسین بر بالین بیمار حاضر شدند و پس از بررسی علائم حیاتی وی مشاهده شد، نوزاد دچار ایست تنفسی شده که سریعا عملیات احیاء قلبی ریوی را انجام دادند و پس از 35 دقیقه تلاش و انجام اقدامات اولیه، نوزاد 15روزه به زندگی دوباره بازگشت.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان افزود: پس از بازگشت علائم حیاتی نوزاد و هوشیاری کامل، توسط واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی115 به بیمارستان شهیداشرفی خمینی‌شهر منتقل شد.

گفتنی است، آقایان مهرداد گزی و حبیب الله گلی، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی حاضر در این عملیات احیای موفقیت‌آمیز بودند.

انتهای پیام/63012/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول