اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا:

ساماندهی وضعیت پسماندهای عفونی از مهم‌ترین نیازهای شهرضا است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مراکز بهداشتی و درمانی شهرضا باید به شکل جدی در دستور کار مسئولان امر قرار بگیرد.

ساماندهی وضعیت پسماندهای عفونی از مهم‌ترین نیازهای شهرضا است

حجت‌الله تنهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار کرد: پسماندهای عفونی تحت عناوین مختلف اعم از پسماندهای پزشکی، بیمارستانی، عفونی و زباله‌های پزشکی باید قبل از تحویل به شهرداری بی‌خطرسازی شده و سپس به وسیله یک ماشین مخصوص جمع‌آوری شود.

وی بیان کرد: پسماندهای عفونی باید بدون انجام هرگونه عملیات بازیافت و در سایت دفن زباله به شکل مجزا و به شکل بهداشتی دفن شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اینکه تولیدکنندگان پسماندهای عفونی در شهرضا به شکل عمده بخش‌های دولتی و خصوصی ارائه کننده خدمات بهداشتی و درمانی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع) و صاحب الزمان(عج)، چهار مرکز بهداشتی و درمانی شهری، یازده پایگاه بهداشتی و مراکز بهداشتی و درمانی یگان‌های نظامی در قالب بخش دولتی  و تعداد 210 مرکز ارائه کننده خدمات بهداشتی و درمانی در قالب بخش خصوصی شامل مطب پزشکان متخصص، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، مطب پزشکان عمومی، مطب دندانپزشکی، مراکز سونوگرافی و رادیولوژی، درمانگاه‌های دندانپزشکی، مطب‌های مامایی و درمانگاه‌های تامین اجتماعی و هلال احمر جزو تولیدکنندگان پسماندهای عفونی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از پسماندهای عفونی شهرضا بدون انجام عملیات بی‌خطرسازی وارد چرخه دفن زباله می‌شود، اذعان داشت: براساس ارزیابی‌های انجام گرفته، زباله‌های عفونی بیمارستان امیرالمومنین(ع) و بانک انتقال خون پس از انجام عملیات لازم به شکل بی خطر تحویل شهرداری می‌شود و سایر مراکز و پایگاه‌های خصوصی و دولتی بدون انجام هرگونه عملیات لازم نسبت به تحویل پسماندهای عفونی به شهرداری اقدام می کنند.

این مسئول با تشریح آثار مخرب ورود پسماندهای عفونی به محیط زیست و آسیب‌های گسترده ناشی از آن تصریح کرد: مطابق بررسی‌های انجام گرفته سه برنامه مدون که شامل ورود بخش خصوصی در قالب شرکت پیمانکاری جهت مدیریت بهینه وضعیت پسماندهای عفونی در شهرستان، انجام کلیه مراحل جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و دفن بهداشتی پسماندهای عفونی از سوی شهرداری و ارائه دستگاه زباله‌سوز به بیمارستان و نصب آن در محل مناسب با تعامل شهرداری و سازمان حفاظت محیط زیست است، به عنوان مهم‌ترین راهکارهای حل معضل مدیریت پسماندهای عفونی در شهرضا مطرح است.

وی گفت: به لحاظ اهمیت این موضوع انتظار می‌رود با درایت و پیگیری مداوم مسئولان امر در آینده نزدیک شاهد رفع مشکلات کنونی در سطح شهرستان باشیم.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول