اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته تقریب مذاهب هرمزگان تشریح کرد

جزئیات اعزام روحانیون اهل سنت هرمزگان به عمره مفرده

رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی هرمزگان جزئیات اعزام روحانیون اهل سنت هرمزگان به حج عمره مفرده را تشریح کرد.

جزئیات اعزام روحانیون اهل سنت هرمزگان به عمره مفرده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مریدی پیش از ظهر امروز در مراسم قرعه‌کشی حج عمره مفرده روحانیون، طلاب و اساتید مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان که با حضور جمعی از بزرگان و معتمدین اهل‌سنت و نمایندگانی از سازمان حج و زیارت استان در دفتر امور اهل‌سنت هرمزگان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن بهار انقلاب و دهه شکوهمند فجر اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت جهت ساماندهی و خدمت‌رسانی به مسائل مذهبی و مدارس علوم دینی‌ اهل‌ سنت تاسیس شد.

وی با بیان اینکه دفاتر استانی امور اهل ‌سنت جهت بهبود امور جامعه هدف و مرتفع ساختن مشکلات اهل‌سنت با دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در استان‌ها تاسیس شد افزود: یکی از امتیازهایی که این دفاتر در اختیار اهل ‌سنت قرار داده‌اند سفر حج عمره مفرده است.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه امسال برای سومین سال است که روحانیون اهل‌ سنت به شکل ساماندهی شده از جانب این دفتر به سرزمین‌های وحی اعزام می‌شوند، گفت: پیش از این روحانیون اهل ‌سنت در سال‌های 89 و 90 به سفر حج عمره مفرده مشرف شده بودند.

رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی هرمزگان با بیان اینکه اهل‌ سنت هرمزگان همراه با اهل‌ سنت استان‌های بوشهر و فارس به حج عمره مفرده اعزام می‌شوند، گفت: روحانیون اهل‌ سنت بوشهر و فارس با حضور در هرمزگان به روحانیون اهل ‌سنت استان ملحق شده و از فرودگاه بندرعباس به مقصد عربستان پرواز می‌کنند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های مربوط به چگونگی ثبت‌نام و زمان و مکان نام‌نویسی از تیر ماه به وسیله اخبار و پیام کوتاه در اختیار جامعه هدف قرار گرفت اظهار کرد: روحانیون، طلاب و اساتید مدارس علوم دینی‌ اهل ‌سنت هرمزگان در تاریخ 22 اردیبهشت‌ماه 93 به سرزمین‌های وحی اعزام می‌شوند.

مریدی با بیان اینکه برای بهره‌بردن تمام جامعه هدف از امتیاز حج، اعزام شدگان سال‌های پیش وارد مرحله قرعه‌کشی نمی‌شوند، تصریح کرد: از مجموع 260 نفر روحانی ثبت‌نام شده 212 نفر صلاحیت حضور در قرعه‌کشی را دارند.

وی با بیان اینکه در سال 89 اعزام روحانیون اهل‌سنت از استان‌ فارس و شهرستان شیراز صورت گرفت تشریح کرد: روحانی کاروان سال 89 شیخ قاضی‌زاده از ‌علمای اهل‌سنت استان فارس و نماینده اهل سنت استان فارس در دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی ‌اهل‌ سنت کشور بود.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته روحانی کاروان اهل ‌سنت سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان در سال 90 شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌ جمعه اهل ‌سنت قشم بود افزود: امسال شیخ عبدالباعث قتالی امام‌ جمعه بندرعباس روحانی کاروان اهل ‌سنت سه استان جنوبی کشور است.

وی با بیان اینکه امسال هشت کاروان اهل ‌سنت از کشور به عمره مفرده اعزام می‌شوند، تشریح کرد: هزینه اعزام برای هر نفر 2 میلیون و 500 هزار تومان می‌باشد.

رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی در هرمزگان با اشاره به مشکل گذرنامه برخی از طلاب اهل ‌سنت بیان کرد: این دسته از طلاب به شرط اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند با حضور به دفتر امور اهل‌ سنت مراتب را به مسئولان ثبت‌نام اعلام کنند تا با مکاتبه با مسئولان نظام وظیفه مشکل آنها را مرتفع سازیم.

انتهای پیام/88001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول