اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ارشاد اردبیل:

جشنواره فیلم فجر از فردا در اردبیل آغاز می‌شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برای نخستین بار اردبیل میزبان اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره فیلم فجر است.

جشنواره فیلم فجر از فردا در اردبیل آغاز می‌شود

علی چشمه‌نور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این جشنواره قرار بود از امروز و در سینما قدس اردبیل آغاز شود که با یک روز تاخیر از فردا تا 25 بهمن ماه فیلم‌های منتخب جشنواره سی و دوم فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ در اردبیل اکران شده و هموطنان می‌توانند برای اولین بار این فیلم‌ها را ببینند.

وی عنوان کرد: فیلم‌ها در چهار سانس شامل روزانه دو فیلم هر کدام دو سانس در سینما قدس اردبیل به اکران گذاشته می‌شود تا هموطنان بتوانند از دیدن این فیلم‌ها لذت ببرند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: قرار است دو سانس از این فیلم‌ها ویژه هنرمندان، اهالی مطبوعات و میهمانان باشد تا در پایان جشنواره بتوانیم فیلم منتخب را از بین آثار پخش شده انتخاب کرده و در 28 بهمن ماه در مراسم اختتامیه از پدیدآورندگان آنها تجلیل کنیم.

چشمه‌نور افزود: روز چهارشنبه 16 بهمن جشنواره استانی فیلم فجر در سینما قدس اردبیل با نمایش فیلم «سیزده» ساخته هومن سیدی آغاز به کار می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه برای نخستین بار شاهد اکران فیلم‌های جشنواره فجر در اردبیل هستیم، تصریح کرد: در 10 روز از 16 تا 25 بهمن ماه اکران این فیلم‌ها در سینما قدس اردبیل انجام می‌شود.

دبیر استانی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با بیان اینکه سینما قدس دارای ظرفیت 550 نفری است، خاطرنشان کرد: این سینما هر روز در چهار سانس فیلم‌های جشنواره را پخش می‌کند که در مجموع 40 سانس خواهد شد که سانس اول نمایش فیلم‌ها در ساعت 14 خواهد بود و دیگر ساعت‌های نمایش فیلم‌ها به ترتیب در ساعت 16، 18 و 20 انجام خواهد شد.

چشمه‌نور با اعلام اسامی فیلم‌های جشنواره فجر در اردبیل گفت: فیلم «سیزده» به کارگردانی هومن سیدی، «گنجشکک اشی مشی» کار مشترک وحید نیکخواه آزاد، غلامرضا رمضانی و مسعود کرامتی، «دو ساعت بعد مهرآباد» از علیرضا فرید، «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد، «فردا» از ایمان افشاریان و مهدی پاکدل و «خانه پدری» از کیانوش عیاری در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در اردبیل به روی پرده سینماها می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه «همه چیز برای فروش» از امیر ثقفی، «لامپ 100» از سعید آقاخانی و «ناخواسته» از برزو نیکخواه از دیگر فیلم‌هایی هستند که در اردبیل پخش می‌شوند، بیان داشت: «چند متر مکعب عشق» از جمشید محمودی، «خواب زده‌ها» به کارگردانی فریدون جیرانی، «آذر شهدخت پرویز و دیگران» از بهروز افخمی، «امروز» از سیدرضا میرکریمی، «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله، «شیفتگی» از علی زمانی‌عصمتی، «کلاشینکف» از سعید سهیلی، «سیاوشان» از محمدعلی سجادی، «شیار 143» از نرگس آبیار و «زمستان آخر» از سالم صلواتی نیز از جمله این فیلم‌ها هستند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی فیلم فجر در 28 بهمن ماه 92 در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول