اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری نشست دور چهارم شوراهای کلان‌شهرها

نخستین نشست شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور به میزبانی شیراز و در ساختمان جدید شورای این شهر برگزار می‌شود.

برگزاری نشست دور چهارم شوراهای کلان‌شهرها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: شهرهای بزرگ کشور مشکلات و معضلات یکسان دارند و ساختار کلی نظام اداری ما به گونه‌ای است که شهرداری‌ها فاقد یک متولی اصلی در سطح دولت هستند.

محمودرضا طالبان افزود: هر دستگاهی که در شهر فعالیت می‌کند مسئول وزارتخانه‌ای دارد که در هیئت دولت نشسته است.

وی ادامه داد: وزارتخانه شهرداری‌ها وزارت کشور است و این وزارتخانه بیشتر بر فعالیت‌های سیاسی و غیر عمرانی تمرکز دارد.

طالبان اضافه کرد: با وجود این که 70 درصد جمعیت ما شهرنشین هستند اما شهرداری‌های ما به اندازه یک معاون عمرانی در دولت حضور دارند در حالی که اداره آب، گاز و ... هر کدام یک وزیر در دولت دارند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با توجه به ضرورتی که در زمینه طرح مسائل مشترک و انتقال آن به سطوح عالی احساس می‌شد، نشست کلان شوراها در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این تشکل کمک می‌کند که بتوانیم در مسائل مختلف تشریک مساعی کرده و با حضور چنین جمعی به گونه‌ای بهتر با نمایندگان مجلس و وزیر کشور ارتباط برقرار کرده و بتوانیم احقاق حق کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: این تشکل در گذشته نیز وجود داشته اما به سبب آن که افراد درون شوراها مرتب تغییر می‌یابند، احساس کردیم پیشقدم شده و نشست روسای شوراهای کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها را در شیراز برگزار کنیم که این امر به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

وی بیان کرد: این نشست پس از انتقال شورا به ساختمان جدید برگزار می‌شود که مسائل تصویب بودجه‌ در شوراهای کشور نیز به پایان رسیده باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: ساختمان جدید شورا در فاز دوم پروژه بین‌الحرمین دیده شده و شورای چهارم برای رونق‌بخشی به بافت تاریخی فرهنگی، وظیفه خود دانست که محل استقرار خود را به درون بافت منتقل کند و امید این است که به تدریج دیگر دستگاه‌ها نیز به ما پیوسته و رونق گذشته به آن منطقه بازگردد.

طالبان ادامه داد: ساختمان جدید شورا در حال حاضر بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در یکی دو ماه آینده تنها استقرار مسائل اداری و چیدمان درونی باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که برای این اجلاس دبیرخانه دائمی نیز ایجاد کنیم تا روسای کلان‌شهرها و استان‌ها از این طریق کمبودها و نارسایی‌های حوزه شهرهای خود را به گونه بهتری به دولت منتقل کنند.

انتهای پیام/ 2448/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول