اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت بحران گلستان:

مدیریت بحران تجربه زندگی در شرایط دشوار است

سرپرست جدید اداره کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: مدیریت بحران و کار در این عرصه تجربه زندگی در شرایط سخت با نگاه به آینده است و شرایط خاصی را می‌طلبد.

مدیریت بحران تجربه زندگی در شرایط دشوار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادقعلی مقدم امشب در آیین تودیع و معارفه مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: سختی این شرایط حتی ممکن است خانواده، افراد شاغل در این مجموعه را نیز تحت تاثیر قرار دهد و آنان نیز در سختی این شرایط سهیم هستند.

وی تصریح کرد: پیشبرد برنامه‎های مدیریت بحران تنها کار یک دستگاه اجرایی خاص نیست، بلکه این مهم نیازمند تعامل تمامی دستگاهای اجرایی، عملیاتی و امدادی مرتبط استان است.

ترسیم افق مدیریت بحران مبتنی بر توجه به تجربه‎های تلخ گذشته است

مقدم، برنامه‎های مدیریت بحران را مبتنی بر توجه به سه وجه زمانی مبتنی بر  تجربیات تلخ گذشته، زمان حال و آینده برشمرد و اذعان داشت: تجربیات تلخ گذشته پیش روی ماست و باید امروز را با درس گرفتن از این اشتباهات، در افق آینده به سمت ساختن جامعه ای ایمن، توام با کاهش خطرپذیری حرکت کرد.

وی اضافه کرد: برخلاف تصور نادرستی که ممکن است وجود داشته باشد، کار این بخش تنها در زمان وقوع حادثه نیست بلکه مهمترین وظیفه این مجموعه در مواقع پیش از بحران است.

مقدم با تأکید بر اهمیت مرحله پیشگیری و آمادگی در مدیریت بحران ادامه داد: مهمترین وظیفه این مجموعه اطلاع‎رسانی و فرهنگ‎سازی نسبت به خطراتی است که شهروندان را تهدید می‎کند و باید برای کاهش اثرات این مخاطرات برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به جامعه محور بودن مدیریت بحران تصریح کرد: باید پذیرفت، مدیریت بحران تنها محدود به یک مجموعه سازمانی به این نام نیست بلکه همه دستگاههای عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و حتی شهروندان نیز در این محدوده قرار دارند.

مشارکت مردم در گرو آموزش و فرهنگ سازی است

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، آموزش و فرهنگ‌سازی را شرط اولیه مشارکت مردمی در مدیریت بحران قلمداد کرد و اذعان داشت: باید ضمن اولویت‌بندی برنامه‌ها، موضوعاتی را که می تواند مبتنی بر توانمندی مردم باشد مشخص کرد و سپس با برنامه‌ریزی برای ورود مردم به آن عرصه وارد عمل شد.

مقدم با قدردانی از قاسم سمیعی، مدیرکل سابق مدیریت بحران گلستان و آرزوی موفقیت برای وی در سمت جدید به عنوان سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، ابراز امیدواری کرد: با تلاش همکاران و همراهی مجموعه معاونت عمرانی استانداری گلستان و دستگاههای اجرایی استان بتواند در مسیر ارتقای مجموعه مدیریت بحران استان کوشا و موثر باشد.  

انتهای پیام /83002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول