اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق تعاون بیمه کشاورزان و روستاییان خبر داد

تلاش بیمه روستائی برای افزایش تعداد بیمه‌شدگان

مدیرعامل صندوق تعاون بیمه کشاورزان و روستاییان از تلاش بیمه روستائیان و عشایر برای بالا بردن جامعه آماری زیر پوشش خود خبر داد.

تلاش بیمه روستائی برای افزایش تعداد بیمه‌شدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدحمید کلانتری امشب در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: جامعه هدف این صندوق بیمه روستائیان بالای 18 سال است.

وی ادامه داد: در گذشته برای جامعه هدفمان محدودیت سنی داشتیم اما امروز محدودیت سنی وجود ندارد و افراد با هر سنی که ساکن روستا باشند می‎توانند از بیمه کشاورزان و روستائیان استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق تعاون بیمه کشاورزان و روستاییان خاطرنشان کرد: این بیمه اختیاری است و هر کسی که مایل باشد می‎تواند از مزایای این بیمه بهره‎مند شود.

کلانتری افزود: در مذاکراتی که انجام شده پیشنهاد داده‎ایم تا برای سال آینده 330 میلیارد بودجه برای این بیمه در نظر گرفته شود تا بتوانیم خدمات بهتری را به بیمه‌شدگان و روستائیان ارائه دهیم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در بیمه روستائیان و عشایر وجود دارد این است که از طرفی افرادی می‌توانند بیمه شوند که بالای 18 سال سن داشته باشند و از طرف دیگر باید حداقل 15 سال سابقه بیمه و 65 سال سن داشته باشند که این مشکل و تناقض در تامین اجتماعی حل شده و ما نیز باید آن را حل کنیم تا مردم راغب به استفاده از بیمه عشایر و روستایی شوند.

مدیرعامل صندوق تعاون بیمه کشاورزان و روستاییان تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط سنی در حوزه این بیمه برداشته شده و خدمات بیشتری نیز نسبت به گذشته در این بیمه انجام می‎شود در صورتی که بخواهیم جامعه آماری بیشتری را زیر پوشش خود قرار دهیم باید تلاش بیشتری را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: اگر می‎خواهیم جمعیت زیر پوشش خود را بالا ببریم باید تلاش‎هایی که در طول هشت سال انجام دادیم را در یک سال انجام دهیم و برای این کار نیاز به همراهی و همکاری تمامی دستگاه‎های همکار و همسو داریم.

کلانتری گفت: یکی دیگر از راه‎هایی که بتوان خدمات بهتری را به مردم ارائه داد تا هم مردم و هم بیمه راضی باشند این است که از ظرفیت هدفمندی یارانه‎ها استفاده کنیم و دولت سهم بیمه روستایی را هم در هدفمندی یارانه‎ها و پرداخت یارانه به مردم در نظر بگیرد.

وی در پایان ابراز داشت: در صورتی که این اتفاق صورت بگیرد با بالا رفتن ظرفیت بیمه روستائیان و عشایر به احتمال زیاد سطح این بیمه حتی به بیمه تامین اجتماعی نیز خواهد رسید.

انتهای پیام/83004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول