اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله جوادی آملی:

انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت‌های خالصانه امام است

استاد حوزه علمیه قم با بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، این انقلاب را مرهون مجاهدتهای خالصانه امام راحل و شهدا خواند.

انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت‌های خالصانه امام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد اسراء، جمعی از اعضای ستاد دائمی بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله جوادی آملی در سخنانی با بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، این انقلاب را مرهون مجاهدتهای خالصانه امام راحل و شهدا خواند و گفت: کاری که امام امّت انجام داد، در طیّ این قرون ‌بی‌سابقه بود. قرآن کریم بر عنصر «ابتکار» تکیه می‌کند، چنانکه اگر موادّ فکری وجود داشت و یک نفر بیش از دیگران و پیش از آنها قیام کرد و رهبری فکری و فرهنگی امّت را به عهده گرفت، دیگران همتای او نیستند.

وی ادامه داد: وقتی قرآن کریم کارهای اعجاز انگیز را بازگو می‌کند، روی سبقت و حقّ تقدّم آن انگشت می‌گذارد، قرآن کریم در جریان پیروزی مسلمانان بر یهودیان می‌فرماید «نه شما از نظر اندیشه فکر می‌کردید که آنها رفتنی هستند و نه کاخ‌های محکم آنها اجازه می‌داد که آنها فکر کنند که متواری می‌شوند، ولی قدرت غیبی حق، برای نخستین بار همهٴ مقتداران باطل گرای شبه جزیرة العرب را از سرزمین اسلامی به دور انداخت و آنها را متواری‌ کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به استبداد تاریخی کشور تا پیش از انقلاب خاطرنشان کرد: طی این چهارده قرن، ما مظلوم بودیم و برای ما مظلومیّت رقم زده شده بود و باور می‌کردیم که باید ستم پذیر باشیم، ولی این سلیل رسول خدا حضرت امام خمینی (علیهما آلاف التّحیّة) برای نخستین بار کاری که نه دوستان فکر می‌کردند و نه دشمنان می‌اندیشیدند، انجام داد. لذا اگر بعداً رهبری بیاید و این راه را ادامه دهد و بیگانگان را در کشورهای دیگر متواری کند، او به عنوان «امّت» امام خمینی خواهد بود.

وی درباره جایگاه رفیع علامه شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: شهید مطهری همچون امام راحل (ره) راه غیب الهی را خوب تشخیص داد و در این مسیر گام نهاد تا به وصال الهی رسید.

انتهای پیام/2258/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول