اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور زندان‌های استان یزد:

80 درصد زندانیان یزد زیر پوشش آموزش‌های قرآنی قرار دارند

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد گفت: با راه‌اندازی مدارس قرآنی در زندان‌های استان یزد، هم‌اکنون 80 درصد زندانیان یزد زیر پوشش آموزش‌های قرآنی قرار دارند.

80 درصد زندانیان یزد زیر پوشش آموزش‌های قرآنی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید حشمت الله حیات الغیب، عصر امروز در دیدار با استاندار یزد اظهار داشت: در چند سال گذشته به عنوان یکی از استان‌های برتر در حوزه زندانبانی در سطح کشور معرفی شده‌ایم و با همت مسئولان ستادی و کارکنان زندان‌های یزد به موفقیت‌های مطلوبی رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون 19 روحانی به صورت تمام وقت در زندان‌های استان فعالیت دارند و حتی نمازهای صبح مددجویان به جماعت برگزار می‌شود.

حیات‌الغیب اظهار داشت: با تاسیس و راه‌اندازی دو مدرسه قرآنی در زندان‌های مرکزی یزد و اردکان، روزانه 80 درصد آمار کل زندانیان استان زیر پوشش آموزش‌های قرآنی هستند.

مدیرکل زندان‌های استان عنوان کرد: تحصیل برای زندانیان کم سواد و بی سواد در زندان اجباری است و سایر مددجویان می‌توانند از نهضت سوادآموزی تا مقطع کارشناسی در زندان ادامه تحصیل دهند.

حیات الغیب با اشاره به عملکرد واحد تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی مددجویان یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه اداره کل زندان‌ها با هیئت ورزش‌های همگانی به منظور حفظ سلامتی جسمی و روحی مددجویان، ورزش صبحگاهی در زندان اجباری است.

وی گفت: بیش از 70 درصد مددجویان استان مشغول فعالیت‌های حرفه آموزی و اشتغال هستند و زندانیان پس از آزادی با مراجعه به مرکز مراقبت بعد از خروج، با ارائه گواهی  فنی و حرفه‌ای  اخذ شده در زندان، برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

حیات‌الغیب در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ساخت زندان جدید یزد در منطقه خضرآباد نیز دو سالی است که پس از امضای قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء برای راه‌اندازی این طرح، به دلیل نبود اعتبارات کافی مسکوت مانده و امید است با تدابیر دولت جدید مراحل ساخت و تکمیل آن آغاز شود.

استاندار یزد نیز در این نشست اظهار داشت: آمار بسیار پایین بازگشت مجدد زندانیان، ‌نشان دهنده تاثیر اقدامات اصلاحی و تربیتی است.

سید محمد میرمحمدی با اشاره به سختی کار زندانبانی اظهار داشت: احترام گذاشتن به منزلت اجتماعی زندانی، فراهم کردن شرایط ادامه تحصیل و اینکه مددجو را در مسیر علم آموزی قرار داده‌اید، با ارزش‌ترین کار بوده و شایسته تقدیر است.

وی از زندانبانی به عنوان شغلی سخت و طاقت فرسا یاد کرد و افزود: علیرغم مشکلات کار در زندان، برنامه‌های مناسبی به مددجویان ارائه می‌شود و ما نیز وظیفه خود می‌دانیم که در حد توان خدمتگذار باشیم و حمایت کافی از مجموعه زندان داشته باشیم.

میرمحمدی بیان کرد: در گذشته‌ای نه چندان دور یزد، درب خانه‌ها همیشه باز بود و امنیت حرف اول را در بین مردم با ایمان و معتقد یزدی می‌زد و امروز حیف است که در این شهر زندانی داشته باشیم به همین دلیل باید برای بالا بردن مصونیت مردم یزد تدابیر اساسی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در رابطه با فرهنگ سازی و بازگشت به ارزش‌ها باید برنامه ریزی اصولی و درست صورت گرفته و فکر کنیم که چگونه جامعه را از این آسیب‌ها مصون کنیم.

میرمحمدی با تاکید بر تلاش بیشتر ماموران در جلوگیری از ورود موادمخدر در مرزها به کشور گفت: ماموران نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی تلاش خود را انجام می‌دهند اما برای ریشه‌یابی و کشف این واقعیت تلخ باید کار تحقیقی انجام داد و راهکارهای مناسب اتخاذ شود.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول