اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

‌مسئولان ارشد مازندران در باتلاق برف/استمداد از مسئولان برای کمک/بحران شمال به تهران رسید

با توجه به حکمرانی ننه سرما در شهرهای غرب مازندران مسئولان استانی و شهرستانی مازندران در حال دست و پا زدن در باتلاق برفی هستند.

‌مسئولان ارشد مازندران در باتلاق برف/استمداد از مسئولان برای کمک/بحران شمال به تهران رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مردم شهرهای استان مازندران از پنج‌شنبه هفته گذشته با آب و هوای سرد و برفی روبه‌رو هستند که کاهش نامحسوس دمای هوا موجب مشکلات بسیار زیادی مردم مازندران شده است.

آب و هوا و زندگی مردم در قسمت‌های شرق و غرب استان مازندران متفاوت است و زندگی مردم شرق مازندران به صورت عادی دنبال می‌شود اما زندگی شهروندان غرب مازندران به بحران برخورد کرده است.

صبح امروز دقایقی آفتاب در آسمان مرکز استان مازندران آفتابی شد اما طولی نکشید که با ناپایداری هوا آسمان شهر ساری ابری شد.

با توجه به حکمرانی هوای سرد در مرکز استان مازنداران، هنوز برف بر روی درختان و سقف خانه‌ها مشاهده می‌شود.

اما از شامگاه امروز بارش برف در غرب استان مازندران جان دوباره‌ای گرفت و امید مردم را برای بهبودی وضع حاضر ناامید کرد تا مسئولان ارشد استان مازندران همچنان در باتلاق برفی دست‌و پا بزنند.

با شروع دوباره بارش برف در غرب مازندران موج جدیدی از نگرانی‌های شهروندان بر وخیم‌تر شدن حال بحران مدیریتی و فضای کنونی غرب استان مازندران را فرا گرفته است.

آغاز دوباره بارش برف در شهرهای غرب مازندران همانند آب سردی بود که بر روی شهروندان و مسئولان استان مازندران ریخته شد.

صدای وضعیت بحرانی استان مازندران به گوش مجلس‌نشینان هم رسید و امروز نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم امدادرسانی به مناطق شرق و غرب استان مازندران تأکید کرد.

باهنر اضافه کرد: وزرای راه، نیرو، بازرگانی باید مأمورانی بفرستند تا ناظر بوده و در میدان مشکلات را حل کنند.

در این میان گلایه‌های مردمی از عدم پاکسازی معابر شهری در غرب مازندران به گوش می‌رسد و مسئولان تنها به پاکسازی معابر اصلی رضایت دادند.

همچنین بعضی از افراد سودجو با توجه به مشکلات به وجود آمده سعی بر سرقت سیم برق در جاده‌ها را دارند که به طور مثال در جاده اجاکسر بخش رودبست شهرستان بابلسر حدود 270 کیلوگرم سیم برق به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان به سرقت رفته است.

با توجه به بحران مواد غذایی در غرب استان مازندران بعضی از افراد سودجو هر عدد تخم‌مرغ را به قیمت 700 تومان، آب معدنی تا 3 هزار تومان و ده‌ها قلم کالا با قیمت‌های چند برابری را به مردم عرضه می‌کنند.

برخی از مسئولان و فرمانداران غرب مازندران با انتقاد از برخی مدیران کل استانی خواستار اقدام موثر و واقع‌بینانه برای رفع مشکل مردم هستند.

با توجه به تداوم بارش برف همه عوامل راهداری و اکیپ‌های راهداری در محور هراز، کندوان و فیروزکوه مازندران آماده‌باش و مستقر هستند.

نمک‌پاشی مستمر در مسیرهای اصلی و جاده‌های مواصلاتی استان مازندران صورت می‌گیرد تا از یخ‌زدگی جاده‌ها جلوگیری شود و جاده برای تردد مناسب در آب و هوای برفی آماده باشد.

با توجه به نامناسب بودن شرایط جوی و ریزش سنگین برف در دو روز گذشته در محور مواصلاتی استان مازندران هنوز خبری مبنی بر تصادف منجر به فوت و یا جرح شدید مشاهده نشد.

همچنین مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از وارد شدن خسارت 3 هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی در غرب استان مازندران خبر می‌دهند.

در برآورد اولیه از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران پیش‌بینی شده است که میزان خسارت به 10 هزار میلیارد ریال نیز افزایش پیدا کند.

تداوم بارش شدید برف در شهرستان نوشهر موجب ریزش سقف یک واحد مسکونی شده است که خانواده‌ای را دچار مشکل کرد و با کمک مردمی این خانواده حادثه دیده از مرگ نجات یافتند.

همچنین در حوزه خدمات شهری و راهدارخانه‌ای مشکلات تجهیزاتی مشاهده می‌شود که با توجه به مشکلات موجود و اعلام هواشناسی استان مازندران از روزهای گذشته مبنی بر ورود توده هوای سرد به استان مسئولان ارشد مازندران بر این مسئله سهل‌انگاری کردند.

مدیر آتش‌نشانی شهرستان رامسر از عدم نیروهای امدادی در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: شهرداری رامسر تنها ارگان فعال برای امدادرسانی به مردم این شهرستان است.

وی تهیه تجهیزات و امکانات را مهم‌ترین درخواست برای رفع مشکل مردم از مسئولان و دست‌اندرکاران اعلام کرد و گفت: نیروهای امدادی این شهر نیاز به تامین تجهیزات و امکانات دارند.

همچنین علی نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران از تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی معابر شهری خبر داد و گفت: قرار است امکانات امدادی از تهران ارسال شود.

در حال حاضر تهیه اقلام غذایی مانند نان و آب آشامیدنی مهم‌ترین دغدغه مردم غرب مازندران محسوب می‌شود و در کنار این مشکلات قطعی برق و افت فشار گاز به مهم‌ترین معضل تبدیل شده است.

نیروهای سپاه و بسیج شهرستان نوشهر به میان مردم رفته و اقدام به خدمات‌رسانی، امداد و نجات می‌کنند.

همچنین مسئولان شرکت گاز استان مازندران از رسیدن وضعیت گاز به مرحله هشدار خبر می‌دهند و خواستار مصرف بهینه گاز هستند.

با توجه به آغاز دوباره بارش برف در شهرهای غرب مازندران، هواشناسی استان نیز از تداوم ناپایداری هوای تا روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

به دلیل بارش بی‌سابقه برف در استان مازندران مسئولان آموزش و پرورش تصمیم به تعطیلی مدارس در نوبت صبح و عصر برای سومین روز متوالی در مازندران را گرفتند.

-----------------------------------

گزارش از صاحب نجفی وشوایی

-----------------------------------

انتهای پیام/86003/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول