اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

نهادهای مدنی و غیردولتی در حوزه زنان فعال می‌شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: نهادهای مدنی و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه زنان و بانوان فعال شده و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نهادهای مدنی و غیردولتی در حوزه زنان فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، ماریا موسوی در دیدار جمعی از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل با امام جمعه اردبیل در گزارشی شناسایی چالش‌‌ها و مسائل اولویت‌دار در حوزه زنان و ارائه راهکارهای لازم را گام اول دفتر امور بانوان و خانواده استانداری عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور سیاسی تأثیرگذار زنان در مقاطع حساس تاریخی همانند انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تصریح کرد: زنان همواره نقش خود را در زمان بحران به نحوه احسن ایفا کرده‌اند، اما با گذشت از بحران و رسیدن به آرامش، حضور زنان در پست‌ها و مناصب مهم به فراموشی سپرده شده است.

موسوی داشتن جامعه سالم و بانشاط را در گرو وجود خانواده‌ها و به ویژه بانوان سالم و بانشاط دانست و تلاش در راستای تعالی فردی، اجتماعی و خانواده را در حوزه زنان ضروری برشمرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: زنان ما با افتخار به زن بودن، همسر بودن و مادر بودنشان تعالی خود را در همه زمینه‌ها خواستارند و قطعاً آثار مفید تقویت حوزه زنان مستقیماً در نهاد خانواده‌ها دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز جامعه توانایی تصمیم‌گیری و مدیریت زنان در امور شهر و استان را باور کرده و به این پذیرش رسیده که می‌توانند مسئولیت‌ها را به زنان بسپارند.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در ادامه بر ایجاد امکان دسترسی به منابع و امکانات بدون نگرش جنسیتی تاکید کرد و یادآور شد: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، برای تحقق و ایجاد توازن جنسیتی در تمام جنبه‌های زندگی بیش از پیش تلاش می‌کنیم.

موسوی ارائه الگوی زن مسلمان را از جمله اهداف کلان دفتر امور بانوان و خانواده عنوان و بیان کرد: توانمندسازی نهادهای مدنی و غیردولتی فعال در حوزه زنان، ایجاد تسریع در اشتغال، تقویت زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی و... از دیگر برنامه‌های حوزه زنان و خانواده است.

انتهای پیام/62003/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول