اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز:

احتمال تکرار معضلات ترافیکی در شیراز وجود دارد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: احتمال تکرار معضلات ترافیکی در شیراز وجود دارد.

احتمال تکرار معضلات ترافیکی در شیراز وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا نقیب‌زاده عصر امروز در سی‌امین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: برای ساماندهی امور ترافیکی باید مدیریت واحد در حوزه ترافیک در کلان‌شهرها حاکم شود.

وی افزود: امروز بخشی از مسائل ترافیکی در کلان‌شهرها برعهده شهرداری و بخشی بر عهده پلیس راهور است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدبیری اندیشیده و با تصویب قانونی، مدیریت در این بخش را به شکل واحد به نیروی انتظامی یا شهرداری واگذار کنند، بی‌تردید شاهد ساماندهی بهتر و اجرای مطلوب‌تر طرح‌های ترافیکی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اتلاف وقت، آلودگی هوا، مشکلات روحی و روانی، تنها بخشی از عواقب و عوارض ترافیک سنگین در کلان‌شهرها است و در شیراز نیز شاهد این وضعیت هستیم که روزبه‌روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود.

نقیب‌زاده تصریح کرد: ترافیک ناشی از جابه‌جایی وسایل نقلیه بوده و در تمام شهرهای دنیا به‌عنوان یک معضل مورد توجه است، اما در سال‌های اخیر تکنولوژی‌هایی را برای مدیریت و ساماندهی آن به‌کار گرفته‌اند و شاهد انقلابی در بهبود وضعیت ترافیکی کلان‌شهرهای جهان هستیم.

نقیب‌زاده موضوع تعریض خیابان‌ها را در شیراز به‌دلیل هزینه‌های سنگین آن، غیرممکن دانست و گفت: آنچه اکنون موجب افزایش معضلات ترافیکی در شیراز شده، نبود مدیریت یکپارچه شهری در مباحث برنامه‌ریزی، پشتیبانی و اجرای اقدامات تاثیرگذار است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، با طرح این پرسش که چرا مردم در شیراز باید مدام شاهد بگو مگو بین مسئولان باشند، ابراز داشت: دو تشکیلات شهرداری و نیروی انتظامی هر کدام خود را متولی تصمیم‌گیری و اقدام در مسائل ریز و درشت مرتبط با موضوع ترافیک می‌دانند و در این شرایط نمی‌توان شاهد بهبود وضعیت ترافیک شیراز بود.

وی با بیان اینکه دلسوزی مسئولان برای حل معضل ترافیک در این شرایط به معضل بدل می‌شود، ادامه داد: اصلاح نشدن قانون در این زمینه به معنای ادامه مسائلی است که در یک ماه گذشته در موضوع طرح ترافیک در شیراز شاهد بودیم، مسائلی که ممکن بود این کلان‌شهر را دچار یک بحران کند.

به گفته وی، ادامه این روند شاید هر طرح و برنامه ترافیکی در این شهر را با شکست مواجه کرده و تشدید مشکلات روزافزون ترافیکی و در نهایت متضرر شدن مردم را نتیجه دهد.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول