اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فرهنگیان پلدختر سرگردان سبد کالا/مردم عجله نکنند

جمع کثیری روز گذشته در مقابل فروشگاه فرهنگیان شهرستان پلدختر برای دریافت سبد کالا مراجعه کردند اما تاکنون هیچ‌گونه خبری مبنی بر توزیع سبد کالا وجود ندارد.

فرهنگیان پلدختر سرگردان سبد کالا/مردم عجله نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فروشگاه‌های منتخب عرضه‌کننده سبد کالا در لرستان با استقبال گسترده مردم مواجه شدند به نحوی که صف‌های طولانی در مقابل این فروشگاه‌ها تشکیل شده است.

صف‌های طولانی انتظار مردم برای دریافت این سبد کالا منجر به گفت و شنودهایی میان آن‌ها شده که برخی‌ها این سیاست دولت را تحسین و برخی دیگر شیوه توزیع آن را نامناسب و نحوه‌ این توزیع را توهین به کرامت انسانی می‌دانند.

این سبد کالایی هرچند در ایام پایانی سال با هدف کنترل تقاضا و حفظ روند نزولی تورم ارائه شده اما متاسفانه تاکنون اقشاری را که شرایط گرفتن دارند خصوصاً فرهنگیان را در پلدختر سرگردان و ناراضی کرده‌ است.

جمع کثیری روز گذشته در مقابل فروشگاه فرهنگیان شهرستان پلدختر برای دریافت سبد کالا مراجعه کردند اما تاکنون هیچ‌گونه خبری مبنی بر توزیع سبد کالا وجود ندارد.

یکی از فرهنگیان پلدختر از عدم توزیع اقلام سبد کالایی در فروشگاه فرهنگیان این شهر انتقاد کرد و گفت: به فروشگاه فرهنگیان این شهر جهت دریافت سبد کالا مراجعه کردیم اما فروشنده این فروشگاه اظهار می‌کند که سامانه فعال نیست و ما نمی‌توانیم کالایی به شما تحویل دهیم.

وی افزود: با گذشت 2 روز از زمان توزیع سبد کالا متاسفانه هیچ‌گونه کالایی از سوی فروشگاه فرهنگیان شهرستان پلدختر توزیع نشده است و ما همچنان سرگردان و سردرگم هستیم.

قشر زیادی از مردم شهرستان پلدختر نیز روزهای اخیر به دلیل تعلق نگرفتن هدیه دولت به آن‌ها نگران و سردرگم هستند.

فقدان توزیع سبد کالا در شهرستان پلدختر نیز از دیگر مشکلات مردم شهرستان است

یکی از شهروندان پلدختری به خبرنگار فارس گفت: از ساعات اولیه صبح در صف تهیه سبد کالا هستم ولی متاسفانه هنوز موفق به دریافت سبد کالا نشده‌ام.

وی افزود: با گذشت چند ساعت فروشنده می‌گوید هنوز مجوز توزیع سبد کالا از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت صادر نشده است.

یکی دیگر از شهروندان پلدختری که کشاورز است، در این باره گفت: به من و خانواده‌ام سبد کالا تعلق نگرفته و به اداره صنعت، معدن و تجارت نیز مراجعه کرده‌ام اما موفق به پاسخ قانع کننده‌ای در این باره نشدم.

فرماندار پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مشمولان دریافت سبد کالا به تدریج به مراکز عرضه مراجعه کنند، عنوان کرد: برای دریافت سبد کالای رایگان چندین محل در شهرستان در نظر گرفته شده است اما مردم برای دریافت سبد کالای رایگان عجله نکنند.

فریدون رشیدی افزود: فروشگاه‌های عرضه سبد کالا در 15 روز اقدام به توزیع می‌کنند و مردم نباید در این خصوص عجله کنند چراکه در این صورت شاهد ازدحام هستیم.

مردم پلدختر عجله نکنند

وی ادامه داد: با توجه به تامین اقلام مورد نیاز سبد کالای رایگان و نامحدود بودن زمان توزیع، ضروری است که مردم از هرگونه شتاب و تشکیل صف برای دریافت این سبد خودداری کنند.

رشیدی با بیان اینکه برای دریافت سبد کالای دولت به همراه داشتن کارت ملی و کارت بانکی حساب دریافت یارانه ضروری است، افزود: مردم می‌توانند به تدریج با مراجعه به فروشگاه‌ها اقلام سبد کالایی خود را دریافت کنند.

رشیدی اظهار کرد: سبد کالایی شامل مرغ چهار کیلوگرم، تخم مرغ 24 عدد، پنیر 2 قالب 400 گرمی، روغن 2 بطری 810 گرمی و برنج هندی یک کیسه 10 کیلوگرمی است که به هر سرپرست خانوار تحویل می‌شود.

وی تاخیر در توزیع اقلام سبد کالا در شهرستان پلدختر را مشکل فنی دستگاه‌های کارت‌خوان دانست و تصریح کرد: سبد کالا به کارکنان دولت، مستمری‌بگیران دولت و تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، جامعه‌کارگری، جامعه تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی، خبرنگاران و دانشجویان متاهل تعلق می‌گیرد و میزان کالاهای سبد کالا مشخص است و هیچ فردی دست خالی از فروشگاه‌ها بیرون نمی‌رود.

فرماندار پلدختر افزود: همشهریان می‌توانند با گرفتن شماره #799* و ثبت کد ملی خود از تخصیص سهمیه سبد کالا مطلع شوند.

===================

 

گزارش از غلامرضا مهرابی پلدختر     

===================

 

انتهای پیام/2304/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول