اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

کناره‌گیری برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده طالبان از روند صلح پاکستان

رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام»، شاخه فضل الرحمان و رهبر حزب «تحریک انصاف» پاکستان بطور رسمی از پذیرش نمایندگی طالبان برای انجام مذاکره با دولت این کشور کناره‌گیری کردند.

کناره‌گیری برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده طالبان از روند صلح پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، «مولانا فضل الرحمان» رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» شاخه فضل الرحمان و «عمران‌خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» پاکستان با شرکت در نشست‌های خبری متعدد بطور رسمی اعلام کردند که از شرکت در روند مذاکره بین طالبان و دولت پاکستان کناره‌گیری می‌کنند.

مولانا فضل الرحمان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که در 28 فوریه سال 2013 با تشکیل جرگه قبیله‌ای به دنبال ایجاد صلح بین طالبان و دولت پاکستان بود اما «نواز شریف» نخست وزیر این کشور ارزشی برای تلاش‌های وی جهت برقراری صلح قائل نشد.

وی تأکید کرد که دولت پاکستان برای مذاکره با طالبان با وی مشورت نکرده بنابراین لزومی ندارد حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل‌الرحمان در این مذاکرات شرکت کند.

فضل الرحمان افزود: عدم شرکت در مذاکرات صلح به معنای مخالفت با روند صلح نیست و هنوز هم گفت‌وگو را بهترین راه برای برقراری صلح در پاکستان می‌دانیم در عین آماده همکاری با دولت هستیم.

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان گفت که برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح دعا می‌کند اما به روند صلح در پاکستان زیاد امیدوار نیست.

این در حالی است که رهبر حزب تحریک انصاف نیز با برگزاری اجلاس شورای مرکزی این حزب در اسلام‌آباد موضوع شرکت عمران‌خان را در مذاکرات صلح بررسی کردند.

گفته می‌شود که بیشتر اعضای شورای مرکزی حزب تحریک انصاف ضمن رد درخواست طالبان مبنی بر پیوستن عمران‌خان به تیم مذاکره کننده طالبان، با انتشار اعلامیه‌ای بطور رسمی این موضوع را منتفی دانستند.

«شاه محمود قریشی» عضو ارشد حزب تحریک انصاف نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که عمران‌خان رهبر یک حزب سیاسی است و نمی‌تواند به عنوان نماینده طالبان انتخاب شود.

«شیرین مزاری» سخنگوی حزب تحریک انصاف نیز اعلام کرد که دولت ایالتی «خیبر‌پختونخواه» امکانات لازم برای بهتر برگزار شدن مذاکرات صلح را فراهم می‌کند اما عمران‌خان در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: «رستم شاه مهمند» عضو ارشد حزب تحریک انصاف در مذاکرات صلح طالبان و دولت پاکستان شرکت می‌کند بنابراین لزومی ندارد که عمران‌خان نیز در این مذاکرات شرکت کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول