اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

شیراز می‌تواند قطب قرآنی کشور شود

شهردار شیراز گفت: با توجه به اینکه آرامگاه‌های بسیاری از امامزادگان در شیراز قرار دارد، این شهر می‌تواند به قطب قرآنی کشور تبدیل شود.

شیراز می‌تواند قطب قرآنی کشور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر حوزه مدیریت شهردار شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در نشست مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان این که هر چه فضای قرآنی در شهر شیراز توسعه یابد، به همان نسبت برکات و عنایات بیشتری نصیب این شهر می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه آرامگاه‌های بسیاری از امامزادگان در شیراز قرار دارد، این شهر می‌تواند به قطب قرآنی کشور تبدیل شود.

وی افزود: به منظور بهتر برگزار شدن این دوره از مسابقات، شهرداری شیراز تمام توان خود را برای همکاری با دیگر سازمان‌ها و ادارات به کار می‌گیرد.

شهردار شیراز بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی به عهده شهرداری گذاشته شده است که در همین راستا شهر شیراز مزین به آیات قرآنی می‌شود.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه شهرداری شیراز تمام امکانات خود را در اختیار برگزاری این مسابقات قرار می‌دهد، افزود: حفظ فضای قرآنی شهر تا پایان تعطیلات نوروزی همچنان برپا خواهد ماند تا میهمانان نوروزی نیز از این فضا بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: امکانات شهرداری در بخش‌های مختلف نظیر فرهنگ‌سراها، تبلیغات و بخش حمل و نقل در اختیار مسابقات خواهد بود.

شهردار شیراز با بیان این که قرآن بزرگترین هدیه الهی برای انسان‌ها است، گفت: برگزاری این‌گونه مسابقات در شهر شیراز می‌تواند زمینه آشنایی هر چه بیشتر جوانان با قرآن را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای قرآنی در شهر موجب ارتقای فرهنگ شهروندی و همچنین باعث آرامش بیشتر شهروندان می‌شود.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات با شهرداران مناطق و سازمان‌های شهرداری صورت گرفته است، گفت: در هر منطقه شهرداری یک پایگاه قرآنی به همراه ایستگاه صلواتی برپا می‌شود.

شهردار شیراز تصریح کرد: شهروندان در پارک‌های شهر شیراز شنوای آیات قرآن کریم خواهند بود.

شیراز می‌تواند قطب قرآنی کشور باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس نیز ظرفیت شیراز را برای تبدیل شدن به قطب قرآنی مناسب دانست.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم با بیان اینکه شیراز از دوران‌های گذشته به شهر قرآن شهرت داشته است، گفت: نمونه‌ای از آثار قرآنی بودن شهر شیراز، احداث دروازه قرآن در ورودی این شهر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه انتظار می‌رود تبلیغاتی متناسب با شأن سومین حرم اهل بیت(ع) و شهر مقدس شیراز صورت گیرد، افزود: ایجاد فضای قرآنی در شهر کار یک نهاد و یا یک گروه و سازمان خاصی نیست بلکه تمام ادارات، نهادها و سازمان‌ها، اصناف، مساجد و ... باید تلاش کنند تا عطر قرآن در شهر فراگیر شود.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول