اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال آینده محقق می‌شود

پوشش 100 درصدی فضای فرکانسی کشور با سامانه مانیتورینگ

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا پایان سال آینده 100 درصد فضای فرکانسی کشور تحت پوشش سامانه مانیتورینگ قرار گیرد.

پوشش 100 درصدی فضای فرکانسی کشور با سامانه مانیتورینگ

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی اصغر عمیدیان بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح سایت‌های پایش، مانیتورینگ و جهت یاب در 12 شهر کشور در قزوین اظهار کرد: فضای فرکانسی هر کشوری از اموال آن کشور به شمار می‌رود به همین دلیل باید از سوی دولت آن کشور مورد نظارت قرار گیرد.

وی افزود: با افتتاح سایت‌های پایش و جهت یاب از این پس 62 درصد از این فضای فرکانسی کشور زیر پوشش مانیتورینگ قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اهداف پایش طیف فرکانس عنوان کرد: حفظ حقوق حاکمیت، انجام تعهدات بین المللی در رابطه با حقوق کشورهای همسایه، حفظ حقوق استفاده کنندگان مجاز، افزایش بهره وری طیف فرکانس، تأمین بازخورد لازم برای طراحی طیف فرکانس و تکمیل فرآیند مدیریت این طیف از اهداف پایش طیف فرکانس به شمار می‌رود.

عمیدیان تصریح کرد: تطبیق استفاده از طیف داده شده توسط کاربران با مجوز صادره، کشف و رفع تداخلات فرکانسی، کشف و جلوگیری از استفاده های غیرمجاز فرکانس، بازرسی ایستگاه‌های رادیویی ثابت و متحرک و نیز کنترل مشخصات فنی، ضبط و پلمب تجهیزات غیر استاندارد و یا فاقد مجوز از جمله این فعالیت‌ها است.

وی گفت: در حال حاضر 9 سایت اصلی مانیتورینگ در شیراز، مشهد و قزوین و سپس اصفهان، اهواز، بندرعباس، همدان، تبریز و زاهدان فعال است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات  و ارتباطات رادیویی ابراز کرد: در بین استان‌های مجهز به سایت اصلی سه سایت موجود در استان‌های مشهد، شیراز و قزوین به سیستم مانیتورینگ HF مجهز هستند.

عمیدیان با اشاره به میزان اعتبار پروژه های به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه های افتتاح شده 63 میلیارد ریال در قالب اجرای خدمات پایه روستایی است.

وی یادآور شد: امروز پنج روستای زیر 20 خانوار و 18 روستای بالای 20 خانوار استان قزوین با 21 میلیارد ریال زیرپوشش خدمات مخابراتی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/77010/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول