اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آمل خبر داد

صادرات 75 درصد گوشت سفید تولید شده در آمل

رئیس جهادکشاورزی آمل از صادرات 75 درصد گوشت سفید تولید شده در این شهرستان خبر داد.

صادرات 75 درصد گوشت سفید تولید شده در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مرتضی امینی نیاکی عصر امروز در آیین افتتاح دو واحد مرغداری در روستای بانصرکلا و سنگ‌بست این شهرستان با بیان اینکه 370 واحد مرغداری فعال در آمل وجود دارد، اظهار داشت: 340 سالن مرغداری گوشتی در آمل با ظرفیت اسمی 35 هزار تن در آمل فعال است.

وی با اعلام اینکه آمل رتبه نخست تولید گوشت سفید مازندران را دارد، بیان داشت: علاوه بر این آمل در تعداد کشتارگاه‌های صنعتی و زنجیره کامل طیور نیز در رده‌های نخست استان جای گرفته است.

امینی نیاکی با اشاره به اینکه مجموعا 45 هزار تن گوشت سفید در آمل تولید می‌شود، اظهار کرد: در سال چهار تا پنج دوره پرورش جوجه در آمل صورت می‌گیرد که  در هر دوره در حدود پنج میلیون جوجه تولید می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه میزان مصرف گوشت سفید برای هر خانوار ایرانی 22 کیلوگرم است، یادآور شد: با این احتساب 75 درصد میزان گوشت تولید شده شهرستان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آمل از افتتاح سه واحد مرغداری مرغ گوشتی در این شهرستان به مناسبت دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: این واحدها با ظرفیت اسمی 110 هزار قطعه مرغ و تولید 800 تن گوشت راه‌اندازی و سبب اشتغال 17 نفر شده است.

انتهای‌پیام/86011/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول