اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه مبارک فجر صورت می‌گیرد

بازدید رایگان دانش‌آموزان و دانشجویان از موزه‌های فارس

در ایام‌الله دهه مبارک فجر، بازدید از موزه‌های این استان برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان اعلام شد.

بازدید رایگان دانش‌آموزان و دانشجویان از موزه‌های فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مدیرکل این اداره با اشاره به اهمیت ارتقای سطح آگاهی نسل جوان با ارزش‌های والای انقلاب اسلامی اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، بازدید از موزه‌های این استان برای دانش‌آموزان و دانشجویان (به صورت انفرادی و گروهی) با ارائه کارت شناسایی یا معرفی‌نامه به صورت رایگان است.

مصیب امیری همچنین به لزوم فراهم کردن تمهیداتی برای شناساندن پیشینه تاریخی و فرهنگ این مرز و بوم برای نسل جوان تأکید کرد و افزود: یکی از راهکارهای ایجاد انگیزه در نسل جوان برای اهمیت دادن به تاریخ بومی خود، ایجاد تسهیلات برای آشنایی آن‌ها از نزدیک با این عناصر تاریخی فرهنگی است و چنان‌چه این تمهیدات در ایامی ویژه صورت گیرد تأثیرگذاری بیشتری در اذهان نسل جوان می‌گذارد.

بر اساس همین گزارش همچنین به مناسبت دهه مبارک فجر، آثار 35 نفر از صنعتگران صنایع دستی فسا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فسا گفت: به منظور پاسداشت آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، نمایشگاهی از دستاوردهای هنرمندان صنایع دستی این شهرستان برپا شده و 195 اثر از آثار صنعتگران صنایع دستی در رشته‌های معرق و مشبک چوبی، خاتم، تابلو فرش، زیراندازها، سوزن‌دوزی و سراجی سنتی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

حسن محمودی افزود: در این نمایشگاه، دو گروه از هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های سراجی سنتی و تابلو فرش به صورت کارگاه زنده فعالیت می‌کنند.

این نمایشگاه  از 12 تا 22 بهمن ماه در سالن دارالقرآن یاس نبی جنب اداره آموزش و پرورش شهرستان فسا  هر روزه،‌ صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 15 تا 19 دایر است.

انتهای پیام/2448/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول