اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سایه بی‌تدبیری بر سر سبد 80 هزار تومانی

مردم سبزوار از صبح زود برای دریافت سبد کالایی در صف‌های طولانی منتظر دریافت سهمیه خود هستند؛ اقدامی که به گفته بسیاری از مردم دور از منطق و تدبیر است.

سایه بی‌تدبیری بر سر سبد 80 هزار تومانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مردم از صبح امروز برای دریافت بسته‌های کالایی خود در صف‌های طولانی هستند و بعد از نماز صبح با پتویی به دور خود پیچیده برای گرفتن بسته‌های کالایی منتظرند.

زنانی هم که شوهرانشان نمی‌توانند برای گرفتن این بسته‌ها بیایند در صفی دیگر قرار گرفته‌اند؛ برخی نیز بچه به بغل می‌آیند و در گوشه‌ای می‌ایستند.

در برخی از فروشگاه‌های سطح شهر سبزوار نیز داربست‌کشی شده تا افراد با نظم بهتری بتوانند بسته‌های خود را دریافت کنند.

فروشگاه‌های اتکا که از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر هستند فقط به نیروهای مسلح خود سبد کالایی ارائه می‌کنند.

بسته‌های غذایی که قرار بود فقط به افرادی داده شود که زیر 500 هزار تومان درآمد دارند با تدبیر جالب دولت شامل افرادی شده که بالای 2 میلیون تومان درآمد نیز دارند.

به دلیل اینکه سبد کالایی در اکثر فروشگاه‌های اعلام شده برای توزیع به صورت ناقص به مردم ارائه می‌شود، آنان به فروشگاه رفاه واقع در خیابان فرمانداری هجوم آوردند و این مسئله باعث شده تا وضعیت در این مکان شکل دیگری به خود بگیرد.

بیمارستان زنان و زایمان شهیدان مبینی در این خیابان واقع شده است و این ازدحام باعث شده تا افرادی که نیاز به خدمات این بیمارستان دارند دچار مشکل شوند؛ بیماران زیادی نیز در این بیمارستان بستری هستند که از سر و صدای زیاد افرادی که برای دریافت کالا آمده‌اند، ناراحتند.

بخشی از این تجمع مربوط به تعطیل شدن فروشگاه تعاونی مصرف کارکنان فرمانداری سبزوار است که باعث شده حجمی از جمعیت را در این مکان جمع کند؛ نکته جالب توجه اینکه مردم از بخش‌ها و شهرستان‌های خوشاب و داورزن نیز برای دریافت این سبد به خاطر فقدان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آن شهر به سبزوار می‌آیند.

این اوضاع ظاهراً کمیسیون امنیت شهرستان را نیز فعال کرده و مدیران آن به دور از نگاه رسانه‌ها به بررسی ابعاد این اقدام دولت در فرمانداری و در اتاق معاون سیاسی امنیتی سبزوار پرداختند.

محمد محدثی، از شهروندان شهرستان خوشاب است که برای دریافت این بسته کالایی از ساعت 6 صبح به این فروشگاه آمده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: شغل من کارگری است و اکنون دو روز می‌شود که برای دریافت این سبد کالایی به سبزوار می‌آیم.

محدثی ادامه داد: هر بار باید 5 تا 10 هزار تومان را برای آمدن به این شهر بپردازم، مگر من چقدر درآمد دارم که باید در آمد و شد باشم.

یکی از شهروندان عضو کمیته امداد امام خمینی سبزوار که نخواست نامش برده شود به خبرنگار فارس گفت: اعلام کرده‌اند که مددجویان کمیته امداد امام خمینی و اداره بهزیستی می‌توانند سبد کالایی دریافت کنند اما پرسش ما این است که آیا دولت نمی‌توانست پول این سبد کالایی را به حساب ما واریز کند تا خودمان برای خرید تصمیم بگیریم.

وی اظهار کرد: آقایان می‌توانستند در سایه تدبیر این سبد کالایی را به کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی بدهند تا خود این مجموعه‌ به مددجویان زیرپوشش تحویل دهد.

این شهروند افزود: باید خدا را شکر کرد که برف یا باران نمی‌بارد وگرنه باید شاهد چه موارد دیگری بودیم.

به دلیل ممانعت نیروی انتظامی خبرنگاران نمی‌توانستند از این تدبیر زیبای دولت تدبیر و امید تصویری تهیه کنند و در برخی موارد دوربین تعدادی از خبرنگاران نیز ضبط شد.

از صبح نیز تعداد زیادی از افراد سرگردان به فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار مراجعه می‌کنند و به دنبال این پاسخ هستند که چرا با درآمد کم این بسته شامل حالمان نشده است و افرادی با درآمد زیاد در حال دریافت این بسته هستند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول