اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز آبیک گزارش می‌دهد

شهدا حماسه سرودند و جاوید شدند؛ ما ترانه سرودیم و نان درآوردیم

یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به عنوان یک نیاز برای نسل جوان احساس می‌شود که به مناسبت‌ دهه فجر در شهرستان آبیک برگزار شد.

شهدا حماسه سرودند و جاوید شدند؛ ما ترانه سرودیم و نان درآوردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، یادواره 17 شهید فرهنگی و هفت شهید دانش‌آموز شهرستان آبیک به مناسبت دهه فجر با حضور جمعی از خانواده‌های معزز شهدا، مسئولان و دانش‌آموزان شهرستان آبیک در سالن سمائیان برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و اجرای سرود ملی، شعری در رثای شهدا قرائت شد.

سپس کلیپی از اعزام رزمندگان اسلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، بدرقه پدران و مادران از رزمندگان و تشییع شهدا و شهدای گمنام برای حضار پخش شد.

در این مراسم فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک در خصوص جایگاه شهدا و امام راحل مطالبی ایراد کرد و پس از او یک استاد حوزه در خصوص اهداف دشمنان، تفکرات شهدا، اهداف امام حسین (ع) و ارتباط دانش‌آموزان با امام زمان (عج) و شهدا سخنرانی کرد.

پس از اتمام مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به سراغ مسئولان و خانواده‌های معزز شهدای شهرستان آبیک رفتیم.

 

* یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز کاری ارزشی و فرهنگی است

احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: انقلابی که به پشتوانه خون شهدای گرانقدر و تلاش و زحمات امام راحل تشکیل شده به برکت خون شهدا نیز حفظ می‌شود.

وی افزود: با حرکت در مسیر شهدا و امام راحل، استمرار، دفاع و حمایت از انقلاب اسلامی می‌توان به خون شهدا ادای احترام کرد و قدردان زحمات بی‌بدیل امام راحل بود.

این مسئول ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دانش‌آموزان زیادی در راه اسلام و انقلاب با جریان طاغوت مبارزه کرده و به شهادت رسیدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با توجه به شهادت 36 هزار شهید دانش‌آموز و چهار هزار و 900 معلم شهید، آموزش و پرورش بر خود تکلیف و وظیفه می‌داند که نوجوانان را با آرمان‌ها و اهداف و راه شهدا آشنا کند که برگزاری یادواره شهدا بهترین فرصت برای تحقق این امر است.

نوروزی برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز را کاری ارزشی، ماندگار و فرهنگی ذکر و تصریح کرد: برگزاری چنین برنامه‌های ارزشی در دانش‌اموزان قطعا تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید با آشنایی هر چه بیشتر با ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های شهدا، از انقلاب اسلامی و اهداف آن دور نشوند.

این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان باید باید برای مقابله با دشمنان و انواع ترفندهای آنان در جبهه علمی، همت و تلاش وافری داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: امروز دانش‌آموزان ثابت کردند که در شرایط و  فضای معنوی خاصی قرار گرفته‌اند و حال و هوای دانش‌آموزان دوران دفاع مقدس به خود گرفته‌اند.

*ترویج فرهنگ شهادت در مقابله با جنگ نرم موثر است

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده شهرستان آبیک زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و تجدید میثاق با شهدا را از اهداف برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عنوان کرد و به خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادواره شهدا را برگزار کردیم.

حسین فلاحتکار افزود: برگزاری یادواره شهدا برای نوجوانان و جوانانی که دفاع مقدس را لمس نکرده‌اند لازم و ضروری است چرا که نسل فعلی و نسل آینده باید با اهداف و آرمان‌های شهدا آشنا و نزدیک شود.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در  تربیت فرزندان تصریح کرد: والدین باید در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در فرزندان‌شان، نقش موثری در اشاعه این فرهنگ که نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) است، گام بردارند.

این مسئول گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نوجوان و جوان را در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان مهم و موثر دانست و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا،  دانش‌آموزان را از شبیخون فرهنگی و متعدد دشمنان مصون نگه می‌دارد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده شهرستان آبیک تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند حساس‌ترین قشر جامعه یعنی نوجوانان و جوانان را با انواع حربه‌ها و ترفندها به دام انداخته و منحرف کنند و افکار خود را به آنان القا کنند.

فلاحتکار خاطرنشان کرد: در این یادواره از پدران و مادران شهدای دانش‌آموز و فرهنگی هم تجلیل شد که نوعی سپاس و قدردانی از این سنگ‌های صبور است.

*فرزندان شهیدم با رضایت به جبهه رفتند

مادر شهیدی که دو فرزند دانش‌آموزش را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، به خبرنگار فارس اظهار داشت: دانش‌آموزان و نوجوانان آن دوران برای این دنیا نبودند و آن زمان کسی آنان را نمی‌شناخت ولی امروز که 33 سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد تازه به شناخت شهدا پی می‌برند.

اقدس شجاعی که دور چشمانش اشک حلقه زده بود، افزود: عباس دانش‌آموز 16 ساله‌ای بود که با چند بار التماس از بنده وپدرش درخواست کرد که به جبهه برود.

وی ادامه داد: فرزند شهیدم معتقد بود که باید پدر و مادر از وی راضی باشند تا وی به جبهه برود و زمانی که از او پرسیدند چرا اصرار داری که رضایت بگیری گفت که اگر رضایت باشد به هدفم که امام دستور داده یعنی شهادت می‌رسم.

این مادر دو شهید خاطر نشان کرد: پس از شهادت عباس، علیرضا فرزند دیگرم نیز با رضایت به جبهه رفت و زمانی که به وی گفتند عباس شهید شده تو دیگر نرو در پاسخ گفته بود که به رهبرم قول داده‌ام و با برادرم عهد بسته‌ام تا جنگ و دشمن است در جبهه‌ها خواهم بمانم.

شجاعی تصریح کرد: علیرضا 18 ساله بود که به مقام رفیع شهادت نائل آمد گرچه جسد مبارکش 9 سال جاویدالاثر بود.

این مادر شهیدان تاکید کرد: همه مردم و مسئولان در برابر خون شهدا مسئول هستند و نباید بگذارند خون شهدا پایمال شود.

شجاعی اضافه کرد: مردم و مسئولان باید با پرورش نیروهای انقلابی، مومن و متدین پاسدار خون شهدا بوده و  باید جلوی فساد، بی‌بند و باری و بدبختی که جامعه را فرا گرفته، بگیرند.

در این مراسم تاجیک عضو تفحص سیره شهدای قم در خصوص ابعاد شخصیتی سه دانش‌آموز شهید مطالبی بیان کرد.

تاجیک گفت: اگر قبول داریم که شهدا الگو هستند باید در مسیرشان حرکت کرده و اهداف و آرمان‌هایش را ادامه دهیم.

وی افزود: دانش‌آموزان شهید آغوششان را برای خدا باز کردند و خدا هم راه هدایت را به آنان نشان داد.

این مسئول ادامه داد: شهدا با تمسک به اهل بیت (ع) راه حق را شناخته و با نثار جانشان با خدا معامله کردند و زنده و ماندگار شدند.

در این مراسم، از خانواده‌های معزز شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان آبیک تجلیل شد.

=============

گزارش از هاجر عبداللهی

=============

انتهای پیام/77006/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول