اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

آبرسانی به دشت لیروای مهم‌ترین طرح در شهرستان دیلم است

استاندار بوشهر گفت: مهم‌ترین طرحی که برای بنده در این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است آبرسانی به دشت لیروای است.

آبرسانی به دشت لیروای مهم‌ترین طرح در شهرستان دیلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، مصطفی سالاری ظهر امروز در دیدار با جمعی از نخبگان دیلم و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها در سالن پیامبر اعظم(ص) گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته پروژه آبرسانی به دشت‌های حاصلخیز لیروای بتواند ظرف مدت دو تا سه سال آینده تکمیل شود و یک فرصتی فراتر از فرصت‌های قبلی برای شهرستان دیلم ایجاد کند.

وی عنوان کرد: شهرستان دیلم شرایط خاص خود را در میان سایر شهرستان‌ها دارد و ساحل بسیار مطلوب و مناسبی دارد که این ساحل زیبا در چهار مقوله مهم گردشگری، آبزی‌پروری، شیلات و تجارت و حمل و نقل دریایی امکان قابل توجه و ارزشمند را برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت داراست.

سالاری افزود: در مقوله گردشگری ظرفیت بسیار بالایی دارد که لازمه‌اش این است که دولت و بخش خصوصی و مردم دست به دست هم بدهند تا بتوانیم از این ساحل بسیار زیبا به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

استاندار بوشهر تصریح کرد: مشارکت تنها پول خرج کردن نیست و باید در همه ابعادش مشارکت باشد تا بتوانیم شاهد وضعیت بهتری در حوزه گردشگری دراین منطقه باشیم.

این مسئول ابراز داشت: پیشنهاد من به همه این است که هر آنچه در حوزه گردشگری به ذهنتان می‌رسد را به دستگاه اجرایی مربوطه و فرماندار منتقل کنید و طراحی محدوده‌هایی که مناسب برای گردشگری است به اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان دستور داده شده تا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در چارچوب طرح کلی که تدوین می‌شود سرمایه‌گذار بخش‌هایی را اجرا می‌کند و دولت هم با همکاری بخش خصوصی که سازنده آن هست و همه سازمان‌های مردم‌نهاد باهم مشارکت می‌کنند و این نوع بهره‌برداری گردشگر به شهرستان می‌آورد و گردشگران هم صرفاً برای ادای دین نمی‌آیند و یک سری گردش مالی و سرمایه هم برای شهر می‌آورند و مشاغل پشتیبان شکل می‌گیرد و بخشی از مشکلات اشتغال شهرستان در این حوزه حل می‌شود.

استاندار بوشهر عنوان کرد: در خصوص استفاده دیگر از دریا می‌توان به آبزی‌پروری اشاره کرد که کارهای خوبی در شهرستان شده، منتهی ظرفیت شهرستان در این شهرستان بیشتر از این است.

سالاری تصریح کرد: در استان پیگیری می‌کنیم و مدیرکل شیلات هم پیگیری می‌کنند که در حوزه شیلات بیش از این از ظرفیت شهرستان دیلم و بقیه نقاط ساحلی استان استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: مقوله بعدی در استفاده از دریا بحث تجارت و حمل و نقل دریایی است که در این حوزه که بخش عمده معیشت مردم متکی به آن است باید بتوانیم این بخش را رشد دهیم.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در مسائل گمرکی نگرانی‌ها و پیشنهاداتی وجود داشته که مدیرکل نظارت گمرکات استان و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بررسی خواهند کرد و راهکارهایی خواهند اندیشید تا جایی که امکان دارد بنده هم به نوبه خود پیگیری خواهم کرد که آن مشکلات را حل کنیم.

سالاری اضافه کرد: بحث دیگر شهرک‌های صنعتی است که وضعیتی که الان شهرک‌های صنعتی دیلم دارد وضعیت مطلوبی نیست و امیدوارم با تکیه بر پتانسیل آبزی‌پروری بتوانیم صنایع فرآوری و بسته‌بندی را شکل دهیم.

گردشگری، شیلات، تجارت و حمل و نقل دریایی، شهرک‌های صنعتی، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی، مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان، آبرسانی به دشت لیراوی و بزرگراه دیلم به گناوه از مهم‎ترین مشکلاتی بود که استاندار بوشهر در این سفر به آنها پرداخت.   

انتهای پیام/66006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول