اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور حقوقی ریاست جمهوری:

منشور حقوق شهروندی طرح سیاسی و شعاری نیست

معاون امور حقوقی ریاست جمهوری گفت: تنظیم سند و منشور حقوقی شهروندی که از سوی دولت در دست انجام است، یک طرح سیاسی و شعاری نیست.

منشور حقوق شهروندی طرح سیاسی و شعاری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، الهام امین‌زاده ظهر امروز در همایش اخلاق حرفه‌ای وکالت که با تلاش کانون وکلای استان البرز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب دولت یازدهم که در دست انجام بوده، تلاش برای تدوین طرحی جامع در حوزه حقوق شهروندی است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار پیشنهاد در غالب مقالات علمی و پژوهشی از سوی کارشناسان به ویژه کانون‌های وکلای استان‌ها تاکنون جمع‌آوری و بررسی شده است.

وی مهمترین محورهای این سند را در حوزه رفاه، آموزش،‌ محیط زیست، عدالت اقتصادی و قضایی توصیف کرد و گفت: این موارد از جمله مسائلی است که از سوی کارشناسان و شهروندان برای تنظیم در سند حقوق شهروندی به دولت پیشنهاد شده است.

معاون امور حقوقی ریاست جمهوری درباره اینکه تنظیم این سند در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: در حال حاضر یک کارگروه متشکل از 20 کارشناس و حقوقدان در حال بررسی و جمع‌بندی نظرات، پیشنهادها و طرح‌های ارائه شده از سوی مردم و کارشناسان و کانون‌های وکلای استان‌ها و تنظیم و تدوین محورهای سند حقوق شهروندی هستند.

امین‌زاده تاکید کرد: پس از نهایی شدن کارها، این سند را به رئیس جمهوری ارائه کرده و تا در صورت تایید نهایی از سوی رئیس جمهوری برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و حساسیت حرفه وکالت گفت: برای اینکه مردم به حقوق خود به ویژه در محاکم قضایی دست یابند، وکلا نقش بسیار مهم و اساسی در این زمینه دارند.

معاون امور حقوقی ریاست جمهوری افزود: دولت طرح‌ها و برنامه‌هایی برای توسعه حرفه وکالت و حمایت از وکلا در دست بررسی و انجام دارد.

امین‌زاده افزود: از سوی دیگر برای جلوگیری از آسیب‌های حقوقی که ممکن است در قراردادها به مردم وارد شود،‌ باید به صورتی برنامه‌ریزی کنیم که در تمام مراحل عقد قراردادها، مردم از مشورت‌ها و نظارت‌های وکیل و یا وکلای خود بهره‌مند شوند، تا برای آنها مشکلات حقوقی ایجاد نشود.

وی همچنین از وکلای حرفه‌ای را افرادی مستقل توصیف کرد که به هیچ قوه و دستگاهی وابسته نیستند.

امین‌زاده در پایان تاکید کرد: وکلا باید برای احقاق حقوق مردم تعهد اخلاقی داشته و خوشبختانه شاهد هستیم که اکثر وکلای ما از این تعهد برخوردار هستند.

انتهای پیام/2302/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول