اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

2 باب مغازه کفاشی در بلوار مفتح مشهد طعمه حریق شد

آتش‌سوزی 2 باب مغازه کفاشی در بلوار مفتح مشهد با تلاش به موقع آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

2 باب مغازه کفاشی در بلوار مفتح مشهد طعمه حریق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در پی تماس مردمی با سامانه (125) مقارن 1:39 دقیقه بامداد صبح امروز 14 بهمن‌ماه مبنی بر آتش‌سوزی و مشاهده دود از 2 باب مغازه تجاری واقع در بلوار مفتح، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد، با توجه به حساسیت و بافت تجاری بودن محل حادثه، بلافاصله بیش از 20 آتش‌نشان از 4 ایستگاه به همراه 6 دستگاه خودرو اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست ایستگاه 13، 9 و 39 سازمان آتش‌نشانی مشهد، در این رابطه گفت: با توجه به اینکه این آتش‌سوزی با تأخیر زیاد و در شرایط توسعه به ستاد فرماندهی سازمان اطلاع داده شده بود، هر لحظه امکان داشت شعله‌های آتش به سرعت به طبقات فوقانی و اماکن تجاری مجاور نیز سرایت کرده و گسترش یابد که با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه و شناسایی کانون‌های آتش‌سوزی و انجام اقدامات اطفایی از گسترش بیشتر آن به سایر قسمت‌ها جلوگیری شد و آتش‌نشانان توانستند در یک عملیات مستمر و نفس‌گیر آتش را مهار و خاموش کنند.

سیدمحمد رجایی درباره چگونگی وقوع این حادثه اظهار کرد: به علت نامعلومی یکی از مغازه‌های کفاشی دچار آتش‌سوزی می‌شود که مجاورت آن با مواد قابل اشتعال موجب گسترش و شعله‌ور شدن حریق و سرایت آن به مغازه کفاشی مجاور می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که دود ناشی از حریق سنگین هر 2 مغازه، به سرعت مغازه زرگری و پارچه‌فروشی مجاور را نیز در برمی‌گیرد. 

رجایی با اشاره به قفل بودن درب هر 4 مغازه و نبودن مالکان در محل تصریح کرد: آتش‌نشانان و نجاتگران سازمان به محض رسیدن به محل حادثه با استفاده از قیچی هیدرولیک ابتدا قفل درب مغازه‌ها را باز کردند و پس از قطع جریان برق و گاز هر 4 مغازه با اقدامات عملیاتی و محاصره آتش، به اطفای حریق پرداختند و پس از آن نیز نسبت به تخلیه دود از 2 مغازه مجاور و ایمن کردن محل اقدام کردند.

وی در خاتمه سخنانش ضمن تأکید بر اینکه این حادثه تلفات و خسارات جانی نداشته است، گفت: با توجه به گستردگی آتش‌سوزی، علت حریق و اعلام دقیق آن توسط کارشناسان حاضر در محل امکان‌پذیر نبود که پس از بررسی‌های لازم و کارشناسانه در اسرع وقت علت وقوع آن نیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول