اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

43/بهار92

امینی: دستاوردهای دانشگاه‌ها وارد زندگی مردم شود

رئیس دانشگاه کردستان گفت: در دهه چهارم انقلاب باید دستاوردهای دانشگاه‌ها به صورت علمی و محسوس وارد زندگی مردم شود.

امینی: دستاوردهای دانشگاه‌ها وارد زندگی مردم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب در دانشگاه کردستان اظهار کرد: بعد از 35 سال که از عمر انقلاب سپری می‌شود باید این مسیر را مورد بازبینی قرار دهیم.

وی افزود: رهنمودهای رهبر و حضور مردم موجب می‌شود انقلاب رو به جلو حرکت کند و شعار نه غربی نه شرقی، جمهوری اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری در جهان طنین‌انداز شده است.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران در عرصه بین‌المللی جایگاه خود را یافته و غربی‌ها نمی‌توانند ما را به عنوان بازیگر اصلی منطقه نادیده بگیرند.

امینی با تأکید بر اینکه ایران به عنوان کشور مهم در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی اثرگذار است خاطرنشان کرد: این نشان از خودباوری تزریق شده از سوی امام به جامعه است.

وی وجود 4 میلیون و 300 هزار دانشجو در سطح کشور را سرمایه فراوان متخصص در جامعه عنوان کرد و گفت: با استفاده از این ذخیره مناسب باید در راستای شکوفایی انقلاب و کشور در زمینه‌های مختلف تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه بسیاری از دستاوردهای انقلاب توسط دانشگاه‌ها شکل گرفته است، گفت: با وجود تمام مشکلات موفق به یافتن جایگاه خود در جهان شده‌ایم.

امینی وجود 38 مرکز آموزش عالی و 70 هزار دانشجو در مجموعه دانشگاه کردستان را از سرمایه‌های مناسب در استان عنوان کرد و گفت: دغدغه عدالت آموزشی و توزیع مناسب نیروی انسانی در دانشگاه‌ها به خوبی رعایت شده است.

وی با بیان اینکه بستر نیروی انسانی متخصص دانشگاه از بدنه بومی استان است تصریح کرد: دانشگاه کردستان 105 رشته کارشناسی ارشد و دکترا تأسیس کرده و به امر آموزش و تربیت نیروی متخصص اهتمام دارد.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: هموطنان ما در خارج از کشور برای درمان برخی بیماری‌ها به داخل ایران مراجعه می‌کنند که نشان از توان بالای ما در این زمینه دارد.

امینی با بیان اینکه جوانان کشور ما با استعداد و خودباوری در زمینه ارتقای علمی استان تلاش می‌کنند، گفت: در دهه چهارم انقلاب باید دستاوردهای دانشگاه‌ها به صورت علمی و محسوس وارد زندگی مردم شود.

انتهای پیام/79012/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول