اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست خبری مدیرکل ارشاد اصفهان مطرح شد

تشریح برنامه‌های جشنواره فجر در اصفهان / دلایل لغو کنسرت مازیار فلاحی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان در نشست خبری خود از دلایل لغو کنسرت مازیار فلاحی تا برنامه‎های جشنواره فجر در اصفهان سخن گفت.

تشریح برنامه‌های جشنواره فجر در اصفهان / دلایل لغو کنسرت مازیار فلاحی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی ظهر امروز در نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم فجر اصفهان اظهار کرد: وظیفه شرعی و عرفی ما است که از فرهنگ و هنر صیانت کنیم و از ورود افراد با تجربه کم و غیر متخصص در این حوزه جلوگیری شود اما چندی پیش مشاهده شد که بعضی به خود اجازه تصمیم در کار فرهنگی دادند.

وی افزود: قطار فرهنگ و هنر به مدیریت کسی هدایت می‎شود که از نظر قانون شناخته شده و دارای مجوز باشد.

مدیرکل ارشاد به دلایل لغو کنسرت مازیار فلاحی در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: آیین‎نامه‎های متعددی در حوزه‎های مختلف بازنگری شده تا از فرهنگ و هنر صیانت شود، اما برخی به خود جرأت دادند که در عرصه هنر وارد شوند و در تمدن سازی نوین اسلامی خدشه وارد کنند و به صورت غیر‌قانونی در حوزه موسیقی دخالت کنند.

وی اضافه کرد:  موسیقی اگر مدیریت شود می‎تواند تحقق بخش مولفه‎های تمدن‎ساز در دنیا شود، اما اگر مداخله غیرتخصصی شود، آسیب به فرهنگ و هنر وارد می‎کند.

قطبی گفت: جلوگیری از کنسرت غیر کارشناسی و بدون مجوز یک اقدام درست از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان بود.

وی اضافه کرد: برای من سنگین بود که یک فرد غیرحرفه‎ای و ناعالم با نام یک هنرمند و با فرهنگ و هنر اصفهان بازی کند و من وظیفه خود دانستم که از این اقدام جلوگیری کنم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گفت: رسانه‎ها باید در تعمیق این هدف یعنی صیانت از فرهنگ و هنر و برخورد با بی‎قانونی کمک کنند زیرا کسی که آگاهانه پا روی قانون بگذارد قانون از بالای سر او را مجازات می‎کند.

وی در ادامه به مقدمات جشنواره فیلم فجر و اقدامات سخت‎گیرانه تهران برای اکران فیلم‎ها در اصفهان اشاره کرد و گفت: اکران فیلم‎ها در اصفهان به 6 اکران ارتقا یافت و 20 فیلم در طول 10 روز و هر روز دو فیلم و هر فیلم شش اکران انجام می‎شود.

قطبی گفت: یک تیم داوری در اصفهان برای این جشنواره در نظر گرفته شده است که در پنج بخش داوری می‎کنند، بهترین بازیگر مرد و زن، بهترین فیلمنامه و کارگردان و بهترین فیلم بخش‎های داوری است.

وی ادامه داد: هر دستگاهی می‎تواند از منظر خود فیلم‎ها را داوری می‎کند که دستگاه‎های متقاضی می‎توانند تا قبل از اکران فیلم‎ها ثبت نام کنند.

مدیر کل ارشاد اضافه کرد: قرآن و عترت از سوی موسسه قرآن و عترت اصفهان، فرهنگ شهروندی توسط سازمان فرهنگ و شهروندی و حوزه دفاع مقدس از سوی سازمان حفظ آثار و نشر امام خمینی در این جشنواره داوری و از آثار منتخب از منظر خود تقدیر می‎کنند.

وی با بیان اینکه، فیلم‎های خوبی برای اکران در اصفهان، در نظر گرفته شده است، ادامه داد: کمک به تعمیق باورها و بالا بردن دانش دینی در فیلم‎های جشنواره در نظر گرفته شده است.

قطبی گفت: ساعت 9 صبح روز پنجشنبه در گلستان شهدا بیعت هنرمندان با انقلاب و آغاز اکران فیلم‎ها و افتتاحیه جشنواره فجر نیز صورت می‎گیرد.

به گزارش فارس، سخن پیرامون دلایل لغو کنسرت مازیار فلاحی از حواشی این نشست بود که قطبی در این خصوص گفت: هادی نوروزی که خود را تهیه کننده این کنسرت معرفی کرده بود بدون هیچ مجوزی و با فروش غیر قانونی بلیت به قیمت گزاف دست به برگزاری این کنسرت زده بود.

انتهای پیام/63019/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول