اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه خوزستان خبر داد

جلوگیری از حرکت خودروهای فاقد تجهیزات در جاده‌های برف‌خیز خوزستان

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: پلیس راه از تردد خودروهایی که فاقد تجهیزات برای سفر در جاده برف‌خیز هستند جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از حرکت خودروهای فاقد تجهیزات در جاده‌های برف‌خیز خوزستان

قاسم قدرتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بارندگی همه راه‌های خوزستان را در برگرفته است و مسیر اندیکا خروجی تاراز به سمت استان چهارمحال بختیاری ریزش برف گزارش شده و سطح جاده لغزنده است.

وی ادامه داد: پلیس راه خوزستان به صورت هدفمند در سطح جاده‌ها و نقاطی که به عنوان حادثه‌خیز شناسایی شده‌اند حضوری فعال دارد.

رئیس پلیس راه خوزستان خاطر نشان کرد: رانندگانی که قصد حرکت به سمت جاده تاراز را دارند باید حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از تردد خودروهایی که فاقد تجهیزات برای سفر در جاده برف خیز هستند جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود رانندگان هنگام خروج از شهر اگر قصد ورود به راه‌های استان دارند، برف پاک‌کن، مخزن آب شیشه‌شو، گرمکن شیشه عقب، مه‌شکن و بخاری‌های خودروی خود را بازرسی کنند و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

قدرتی با بیان اینکه همچنین عاج لاستیک خودرو باید به اندازه استانداردهای کافی باشد اضافه کرد: با توجه به ضعف اصطکاک بین لاستیک و سطح لغزنده، در صورتی که لاستیک عاج لازم را نداشته باشد، امکان سُر خوردن خودرو بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: رانندگان بهتر است که اگر کار ضروری ندارند وارد جاده‌ها نشوند و اگر ضرورت دارد فاصله خود را با خودرو جلویی حفظ کنند.

رئیس پلیس راه خوزستان همچنین با توصیه به رانندگان ادامه داد: از سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو خودداری کنید.

وی با بیان اینکه مسیرهای کوهستانی در هوای بارانی یا وجود پدیده مه گرفتگی خطرات مضاعفی خواهند داشت گفت: حتی‌المکان رانندگان مسیری را انتخاب کنند که از پیچ و خم و سرازیری و سربالایی کمتری برخوردار باشد و ترجیحا مسیرهای مسطح را انتخاب کنند.

قدرتی با بیان اینکه خوشبختانه از روز گذشته تا کنون حادثه‌ای از راه‌های استان گزارش نشده است گفت: رانندگان می‌توانند با رعایت اصول ایمنی و مقررات و همکاری با پلیس سفری ایمن را داشته باشند.

انتهای پیام/72011/ک30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول