اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 ماهه سال‌جاری صورت گرفت

اجرای 167 طرح پیشگیرانه با هدف ارتقای امنیت در بندرعباس

رئیس پلیس بندرعباس گفت: در 10 ماهه سال‌جاری 167 طرح پیشگیرانه عملیاتی در بندرعباس اجرایی شده است.

اجرای 167 طرح پیشگیرانه با هدف ارتقای امنیت در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرهنگ عبدالحسین بسطامی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه فجر با بیان اینکه احساس امنیت در سطح شهرستان بندرعباس نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: حضور خانواده‌ها تا پاسی از شب در بوستان‌ها و پارک‌ها و نوار ساحلی شهر نشان از حاکم بودن امنیت دارد.

وی ادامه داد: طی 10 ماهه سال‌جاری 167 طرح پیشگیرانه با هدف ارتقا امنیت در بعد مقابله با قاچاق سوخت، خرده فروشان مواد مخدر در محلات، توقیف موتورسیکلت‌های سنگین، مقابله با عرضه‌کنندگان قلیان و سایر بخش‌ها اجرایی شده است.

رئیس پلیس شهرستان بندرعباس با بیان اینکه در رابطه با دستگیری اراذل و اوباش و خرده‌فروشان مواد مخدر طرح‌های خوبی اجرا شده است، افزود: تسلط اطلاعاتی کاملی بر اینگونه افراد داریم.

بسطامی با بیان اینکه علاوه بر طرح‌های مذکور پلیس همواره در امور روزانه خود نیز دستاوردهای خوبی داشته است، افزود: همچنین از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 247 طرح تعاملی با مردم در مساجد و مدارس اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا نشست‌هایی نیز با دستگاه‌های مرتبط با امنیت همانند شهرداری پیرامون اصلاح معابر و روشنایی خیابان‌ها برگزار شده است.

رئیس پلیس بندرعباس در سخنان خود یادآور شد: در مبحث کشفیات مواد مخدر در مدت زمان مذکور 21 درصد افزایش داشته‌ایم که در این مدت بیش از 3.5 تن مواد مخدر کشف شده است.

این فرمانده ارشد انتظامی یادآور شد: همچنین در 10 ماهه سال جاری بیش از 3.3 میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 58 درصد رشد نشان می‌دهد که در این رابطه 999 خودرو و 859 قاچاقچی سوخت قاچاق  دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 219 هزار قلم کالای قاچاق کشف شده است، ادامه داد: در این مدت دستگیری اتباع بیگانه نیز نسبت به مدت مشابه 36 درصد افزایش یافته است.

بسطامی گفت: دستگیری معتادان کارتن خواب و خطرناک نیز 234 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در طرح مقابله با موتورسیکلت‌های متخلف نیز همواره عملیات‌هایی اجرایی می‌شود و در این راستا هشت دستگاه موتورسیکلت سنگین نیز توقیف شده است، افزود: در این مدت 2 هزار و 341 سارق نیز دستگیر شده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: در همین مدت 89 درصد از سرقت‌های به عنف در شهرستان منجر به کشف شده است که در این راستا 84 سارق به عنف یا همان زورگیر نیز دستگیر شده که نقش عمده‌ای در افزایش احساس امنیت داشته است.

به گفته رئیس پلیس بندرعباس طی 10 ماهه اخیر در مجموع 25 هزار و 925 متخلف در شهرستان دستگیر شده‌اند که این رقم که تعداد آن در سال گذشته برابر با 17 هزار و 615 نفر بود دارای رشد 47 درصدی است.

وی گفت: در 10 ماهه گذشته موارد تجاوز به عنف در بندرعباس 40 درصد کاهش یافته است که تعداد وقوع آن برابر با 9 مورد بوده است و موارد آدم ربایی نیز 15 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از راه‌اندازی کلانتری‌های هفتم و هشتم بندرعباس در شهرک پیامبر اعظم (ص) و بازار خبر داد.

انتهای پیام/88001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول