اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس مطرح شد

خاطره‌گویی فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از زمان انقلاب

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: شعارهای زمان انقلاب، در تهران ساخته شده و تلفنی به سایر شهرستان‌ها اعلام می‌شد.

خاطره‌گویی فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از زمان انقلاب

سردار علیرضا صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بهمن یادآور پیروزی و بهار است، بهاری که موجب پیروزی ایران و ایرانی شد.

وی با اشاره به اینکه بهمن ماه خاطرات شیرین سال 57 را در اذهان متواتر می‌کند، بیان کرد: هر سال که عمر انقلاب بیشتر می‌شود، برگی بر افتخارات زرین کشور افزوده می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی همزمان با دهه فجر در استان و توسط نیروی انتظامی اجرا می‌شود، اضافه کرد: امسال نخستین روز از دهه مبارک فجر با دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان و تجدید بیعت دوباره با شهدا آغاز شد.

این مسئول با بیان اینکه امسال نیز همچون سنوات قبل همکاران انتظامی به صورت ویژه در این دهه فعالیت خواهند داشت، بیان کرد: پوشش انتظامی و پوشش ترافیکی راهپیمایی عظیم 22 بهمن در دستور کار قرار همکاران انتظامی قرار دارد.

*اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز 22 بهمن

سردار صالحی با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز راهپیمایی 22 بهمن ماه اذعان داشت: به دلیل اینکه مردم بتوانند در این روز تردد در مسیرهای مختلف داشته باشند، فقط در مسیر راهپیمایی محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود و مسیرهای دیگری بازگشایی می‌شود تا هیچگونه کندی در تردد وجود نداشته باشد.

وی با درخواست از مردم استان برای حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن ماه، همچون سال‌های قبل تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم با اعضای خانواده در این مراسم باشکوه حضور داشته باشند، اما حتی‌الامکان با وسایل نقلیه عمومی که برای این روز تدارک دیده خواهد شد، در این جمع حاضر شوند، تا مشکلی از نظر ترافیکی به وجود نیاید.

*حضور مردم در صحنه نشان از ریشه‌دار بودن انقلاب است

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در ادامه با تاکید بر حضور باشکوه مردم در راهپیمایی و بازتاب‌های جهانی این حضور اذعان داشت: حضور ما در این انقلاب موثر و تاثیرگذار است و حضور مردم نشان از حیات و ریشه‌دار بودن انقلاب است.

سردار صالحی با اظهار اطمینان از حضور دوباره مردم در راهپیمایی 22 بهمن، همچون سنوات گذشته بیان کرد: مطمئنا امسال نیز مردم می‌آیند، چراکه انقلاب مال مردم و برخاسته از بطن مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در ادامه با اشاره به تلاش چندین ساله دشمنان برای حضور کمرنگ مردم در عرصه‌های ملی گفت: این فتنه دشمنان همواره ناکام مانده است، چراکه ملت ایران امسال حماسه سیاسی را یک بار در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری خلق کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان از حضور مردم در صحنه‌های سرنوشت‌ساز از جمله راهپیمایی 22 بهمن هراس دارند، بیان داشت: ملت ایران باید به پاس نعمت انقلاب و اسلام در این راهپیمایی حضور باشکوهی داشته باشند.

وی با یادآوری روزهای قبل ازانقلاب و وضعیت حاکم بر کشور اذعان داشت: باید بدانیم قبل از انقلاب هدف چه بود و الان هدف چه است، ما آن روز به لطف خدا رهبری امام خمینی (ره) و تلاش جوانان به اینجا رسیدیم و این مهم با انجام کارهای نرم‌افزاری ممکن شده است.

سردار صالحی با بیان اینکه قبل از انقلاب آمریکایی‌ها افسران ما را آموزش می‌دادند، اظهار کرد: زمان قبل از انقلاب اگر کسی نماز می‌خواند، مورد استهزاء قرار می‌گرفت، اما در ایران امروزی صدای دلنشین اذان از مساجد پخش می‌شود.

*امام خمینی (ره) با ورود به ایران، کشور را از منجلاب فساد نجات داد

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان همچنین با اشاره به بی‌لیاقتی شاهان حاکم بر کشور در آن زمان تصریح کرد: در زمانی در راس کشور یک فرد همیشه مست قرار داشت، اما امام خمینی (ره) آمد و کشور را از این منجلاب نجات داد.

این مسئول با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ ایرانی حتی جرات تعرض به یک «سگ آمریکایی» را هم نداشت، بیان کرد: در حال حاضر ایران به موقعیتی رسیده که هیچ کشوری نه از راه هوایی، نه زمینی و نه از هیچ راه دیگری جرات تعرض به کشور را ندارد و این امر به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.

*لوله‌کشی نفت ایران به کشورهای دیگر

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ایادی غرب نفت کشور ما را لوله‌کشی کرده و آن را از کشور خارج می کردند، اما در حال حاضر کسی از زمین و آسمان جرات ورود به ایران را ندارد.

سردار صالحی با بیان اینکه در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی رتبه علمی ایران در جهان یک رقمی شده است، اذعان داشت:  همه این امور با تلاش جوانان حاصل شده است، همانند زمان انقلاب که یاران و فرماندهان امام راحل جوانان بودند.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان همچنین با اشاره به درجات علمی کسب شده توسط کشور بیان داشت: زمانی ساختن زیردریایی برای کشور آرزو بود، اما در حال حاضر کشور به الگوی علمی برای سایر کشورها تبدیل شده است.

*ایران از فرش به عرش رسیده است

این مسئول با بیان اینکه امروز قدرت جهانی در اسلام و ایران است، گفت: ایران از فرش سال 57 به عرش کنونی رسیده است و همه به این امر اذعان دارند.

وی با بیان اینکه کشور در حال حاضر در اوج قدرت و ثروت قرار دارد، اذعان داشت: ایران کنونی سرآمد همه کشورها است، و این امر با رهبری داهیانه و تلاش جوانان حاصل شده است.

سردار صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به هشت سال جنگ تحمیلی و فداکاری‌های انجام شده در این دوران اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ پدر و مادرهایی که آرزوی بزرگ شدن و قد کشیدن فرزند خود را داشتند، با این سخن امام راحل که «جبهه‌‌ها را پر کنید» فرزندان دلبند خود را به جنگ فرستادند.

این مسئول با بیان اینکه در آن زمان همچون موقعیت کنونی همه مردم کشور مطیع ولایت فقیه و رهبر خود بودند، بیان کرد: در حال حاضر نیز همین است، هنوز رهبر حکم جهاد نداده است و وای به روزی که مقام معظم رهبری حکم جهاد را صادر فرمایند، که در این صورت دیگر نمی‌توان جلودار قدرت ایران و ایرانی شد.

وی با بیان اینکه نقش ولایت در پیروزی ایرانی‌ها انکارناپذیر است، اذعان داشت: اگر قائم و مدیر و فرمانده یک نفر و برخاسته از اسلام باشد، مردم‌سالاری دینی اتفاق افتاده و کشور موفق می‌شود که این امر در کشور اسلامی ایران اتفاق افتاده است.

*خاطره‌گویی فرمانده انتظامی استان از زمان انقلاب

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه آن ایام همه منتظر بودند که یک نفر برنامه‌ریزی کند، گفت: در آن زمان همه هر کاری انجام می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه در زمان ارتش در خیابان‌ها به مردم حمله می‌کردند، بیان داشت: درست پس از فروکشی این حمله‌ها دوباره مردم به خیابان‌ها می‌ریختند.

یعنی واقعا ارتش خسته شده بود و مردم از ارتش می‌خواستند که به سمت مردم بیایند و با آنها همراه شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یادم است که در آن زمان در میدان شهدا ارتش چندین گلوله به مردم زدند، اما تا سالیان سال که من از آنجا رد می‌شدم خاطرات آن روز برایم تداعی می‌شد.

سردار صالحی با بیان اینکه در آن زمان هر کس به اقتضای قدرت خود در مقابل رژیم شاه ایستادگی می‌کردند، تصریح کرد: حتی کودکان و نوجوانان نیز به اقتضای توان و قدرت خود در مقابل رژیم بودند.

وی به نحوه ساخت شعارهای انقلابی آن زمان نیز اشاره کرد و گفت: نکته جالب در این بود که در آن زمان عموم شعارها در تهران ساخته می‌شد و تلفنی این شعارها به سایر شهرستان‌ها اعلام می‌شد و شعارهایی که دیروز در تهران داده شده بود، امروز در در شهرستان‌ها به صورت هماهنگ گفته می‌شد.

انتهای پیام/73005/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول