اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مردم اسیر در صفوف مارپیچ دریافت سبد کالا

از ساعات نخست دومین روز توزیع سبد کالا، صفوف در مقابل فروشگاه‌های توزیع‌کننده شکل گرفته و مردم منتظر دریافت سبد کالا هستند و قرار است همچون گذشته مردم در صف بایستند و کالا دریافت کنند تا یاد گذشتگان گرامی داشته شود.

مردم اسیر در صفوف مارپیچ دریافت سبد کالا

خبرگزاری فارس - سمانه روشنایی؛ مسافری که در صندلی عقب تاکسی نشسته مدام با گوشی موبایلش ور می‌رود و نچ‌نچ‌کنان بیرون را تماشا می‌کند و هر دفعه انگار می‌خواهد چیزی بگوید ولی به قول خودمان دندان روی جگر می‌گذارد و نفسی می‌کشد و فوت می‌کند.

به کنار دستیش می‌گوید قضیه این سبد کالا چیه؟ شما سر در آوردی ازش؟ والا ما که هنوز نفهمیدیم به ما تعلق می‌گیره یا نه؟ راننده تاکسی ابرو‌هایش را درهم می‌کشد و انگار که منتظر بوده تا زبان به سخن باز کند، نمی‌گذارد کسی حرف بزند و شروع می‌کند به درد و دل اما با صدای بلند.

امان از این‌ها که هر روز یک بازی دارند تا دیروز درگیر یارانه بودیم که یک روز می‌گفتند می‌دیم و روز دیگه حرف جدید، اصلا معلوم نیس برنامشون چیه ما هم همینجور موندیم همش میگن پیامک بزنید ما که چندبار پیامک زدیم هیچ خبری نشده و هیچکس جوابمون رو نمیده.

مردی که در صندلی عقب نشسته وسط حرف راننده تاکسی می‌گوید: ای آقا ما بدبخت بیچاره‌ها باید همیشه چشممون به دست این و اون باشه، ببینیم چی نصیبمون میشه، تا وقتی شرایطمون اینه باید بسوزیم و بسازیم و منتظر باشیم ببینیم چه برنامه‌ای برامون می‌چینن ما هم طبق همون پیش بریم.

کنار دستیش که تازه فرصت حرف زدن پیدا کرده با صدایی آرام می‌گوید: ناشکری نکنید خدای ما هم بزرگه بالاخره گرسنه نمی‌مونیم اگه خدا روزی رسونه روزی ما رو هم می‌رسونه و خودش هوامون رو داره.

تا رسیدن به مقصد بحث همچنان ادامه دارد و هر کسی چیزی می‌گوید اما دریغ از یک نتیجه‌گیری که بتوان رویش حساب کرد.

*عدم اطلاع رسانی مناسب و سردرگمی مردم

مسافران و راننده تاکسی هر کدام اطلاعاتی را که دارند در اختیار هم می‌گذارند اما مشکلشان با حرف حل نمی‌شود چرا که آنها هم اطلاعات درستی ندارند و همین باعث سردرگمی و تنگ‌خلقیشان شده است.

چند روزی است که مردم در هر جا که جمع می‌شوند حرف از سبد کالا می‌زنند صف عابر بانک، نانوایی، پمپ بنزین و هرجای دیگر تا فرصتی پیش می‌آید داستان سبد کالا سر باز می‌کند و هرکسی چیزی می‌گوید.

همه این حرف‌ها جای خود دارد ولی حرف اصلی نزد مسئولین است در حال اجرای این طرح هستند و وظیفه دارند اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار مردم بگذارند و آنها را از این سردرگمی در بیاورند.

*آغاز توزیع سبد کالا از 13 بهمن

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از توزیع سبد کالا از صبح روز یک‌شنبه 13 بهمن ماه تا عید نوروز خبر می‌دهد و می‌گوید: سبد کالا شامل 10 کیلوگرم برنج، یک کیلو و 800 گرم روغن، یک کیلو و 800 گرم تخم مرغ، چهار کیلوگرم مرغ و 800 گرم پنیر می‌شود.

به گفته امیر محمدی طلاب، روزنامه‌نگاران، دانشجویان متاهل، کارکنان دولت، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، نیروهای کشوری و لشگری و بازنشتگان بیمه‌های خاص شامل دریافت سبد کالا می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که مردم از چه طریقی می‌توانند مطلع شوند که سبد کالا به آنها تعلق می‌گیرد بیان می‌کند: با ارسال کد ملی سرپرستان خانوار به شماره پیامک 5000499 نسبت به تعلق گرفتن سبد کالا افراد آگاهی کسب کنند.

همشهریان می‌توانند از تعاونی مصرف طلاب، تعاونی مصرف شهرداری، فروشگاه زنجیره‌ای اتکا، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، فروشگاه بزرگ سید مصطفی محسنی مقدم، فروشگاه بزرگ نبوت، فروشگاه بزرگ پردیس، شرکت تعاونی مصرف استانداری قم و شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان قم سبد کالای خود را دریافت کنند.

همچنین شرکت تعاونی مصرف صنعت، معدن و تجارت، شرکت تعاونی مصرف کارکنان دولت، شرکت تعاونی مصرف راه آهن قم، تعاونی مصرف طلاب، تعاونی انجمن ایتام، آدینه سبز، دانشگاه علوم پزشکی، صنایع پتو قم، سازمان آب قم، اداره برق منطقه‌ای قم، سنگبری‌های قم، مدیریت تولید برق قم، بنیاد مسکن، تعاونی مصرف مخابرات، فروشگاه نجفی و فروشگاه صنوف استان قم در زمینه سبد کالا خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

*مردم اسیر صفوف مارپیچ برای دریافت سبد کالا

کاش در کنار این کار کمی برنامه‌ریزی و نظم هم وجود داشت و یک‌دفعه تمام خیابان‌ها شلوغ و مردم اسیر صفوف مارپیچ فروشگاه‌ها نمی‌شدند.

موقعی که گفته می‌شود از هم اکنون تا نوروز مردم می‌توانند برای دریافت سبد کالا مراجعه کنند قطعا با ازدحام جمعیت مواجه خواهیم شد و هرکسی برای دریافت سبد کالای خویش به فروشگاه‌ها می‌رود.

سید حسین اسدی یکی از شهروندانی است که شال و کلاه کرده و در انتهای صف یکی از فروشگاه‌ها منتظر است تا سبد کالای خود را دریافت کند؛ وی در این‌باره می‌گوید: با این‌که هوا سرد است ولی وقتی اعلام شد که در این روز سبد کالا توزیع می‌شود همه برای دریافت آن راهی فروشگاه‌ها شدند.

وی با لبخندی ادامه می‌دهد: سبد کالایی که دولت در نظر گرفته به نوعی سهم مردم است و همه می‌خواهند هر چه زودتر آن را دریافت کنند.

او هم مانند دیگر همشهریان از اطلاع‌رسانی نامناسب گلایه دارد و بیان می‌کند: متاسفانه آن‌طور که باید اطلاع‌رسانی دقیق صورت نگرفت و خود من پس از چندین بار پیگیری توانستم متوجه شوم که جریان از چه قرار است.

اسدی می‌افزاید: این اقدام شاید ظاهرا کار جالبی به نظر برسد ولی قطعا مضرات زیادی را هم به همراه دارد که امیدواریم این سبد کالا با عدالت و مساوات به دست همه اقشار ضعیف جامعه برسد.

صفوف فروشگاه‌ها همچنان فعال و مردم در حال دریافت سبد کالا هستند و این‌که این قصه تا کی ادامه دارد فقط مسئولین می‌دانند و مردم قرار است همچون گذشته دوباره صف بایستند و کالا دریافت کنند تا یاد گذشتگان گرامی داشته شود.

انتهای پیام/2258/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول