اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بروجرد:

63 روستای بروجرد دارای طرح هادی هستند

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بروجرد گفت: تاکنون 63 روستای بروجرد دارای طرح هادی هستند.

63 روستای بروجرد دارای طرح هادی هستند

سیدحسین ریاضتی امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح هادی در روستای فیال این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد به ارائه آماری در این خصوص پرداخت و گفت: این طرح شامل یک‌هزار مترمربع عملیات سنگ فرش با سنگ لاشه، 150 مترمربع سنگ فرش با قلوه سنگ، 923 متر مکعب خاک‌برداری است.

وی اضافه کرد: 310 متر مکعب سنگ‌کاری دیوار، 314 متر طول اجرای جدول‌کتابی و 170 متر طول اجرای جدول نهری بخش دیگری از این طرح است.

ریاضتی 700 متر مکعب زیر اساس و مخلوط، 150 متر مکعب سنگ‌کاری در پی و کانال، 450 متر مکعب اساس و 3700 متر مربع آسفالت را از دیگر بخش‌های اجرای طرح هادی روستایی در روستای فیال برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح‌ها از سال 91 آغاز شده، تصریح کرد: اعتباری بالغ بر 153 میلیون تومان برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است که امروز مصادف با سومین روز از دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی همچنین از اجرای فاز جدید این طرح در روستای فیال در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: از بدو تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان بروجرد تاکنون 63 روستای این شهرستان از مزایای اجرای طرح هادی بهره‌مند شده‌اند.

ریاضتی یاد آور شد: در کلیه روستاهای بالای 25 خانوار بروجرد، مطالعه طرح هادی انجام شده و یا در دست مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه پس از استان‌های خراسان رضوی و کرمان، بنیاد مسکن لرستان رتبه سوم کشور را در زمینه مطالعه و تهیه طرح هادی در سال 91 به خود اختصاص داده، اضافه کرد: در میان شهرستان‌های استان لرستان نیز، بروجرد در این خصوص جایگاه ممتاز را از آن خود کرده است. 

ریاضتی در ادامه عنوان کرد: حدود 73 درصد از واحدهای قدیمی و فرسوده روستاهای شهرستان بروجرد در جریان بازسازی و بهسازی مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده و این شهرستان در میان شهرستان‌های استان از این نظر نیز توانسته رتبه اول را کسب کند.

انتهای پیام/2304/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول