اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید استاندار اردبیل از توزیع سهام عدالت

70 درصد اردبیلی‌ها سهامدار عدالت هستند

استاندار اردبیل گفت: 70 درصد شهروندان استان اردبیل سهامدار سهام عدالت هستند و حق دارند از منابع و منافع این طرح بهره ببرند.

70 درصد اردبیلی‌ها سهامدار عدالت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه اعضای ستاد استانی توزیع سهام عدالت در اردبیل اظهار داشت: این صحیح نیست که مردم از نحوه فعالیت شرکت‌های سهام عدالت و رویکرد آنها در این حوزه اطلاعی نداشته باشند بلکه بهتر است در این زمینه با تدبیر بیشتر و دوراندیشی عمل کنند.

در این جلسه معاونین استاندار اردبیل روسای امور اقتصادی و دارائی استان، تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل دادگستری استان حضور داشتند.

در این جلسه رئیس امور اقتصادی و دارائی استان اردبیل توضیحاتی نه چندان کافی در ارتباط با عملکرد سازمان در زمینه توزیع سهام عدالت، پرداخت سود به مشمولین و تعیین تکلیف نحوه توزیع برگه‌های سهام عدالت 35 هزار خانوار کارگر فصلی و ساختمانی ارائه کرد.

در ادامه مدیر تعاون استان اردبیل به شرح و تفصیل ساختار تشکیلاتی و مدیریتی این طرح در استان پرداخته و از شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به عنوان ارکان مدیریتی طرح سهام عدالت نام برد.

فرهنگ رحیمی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری استان اردبیل نزد سازمان بورس ثبت شده و دارای حسابرس قانونی،صورت‌های مالی مدون است.

استاندار اردبیل با ابراز تاسف از سردرگمی‌ها در ارائه گزارش ناقص و نه چندان کافی توسط اقتصاد و دارائی استان اردبیل و بی‌اطلاعی مدیران از وضعیت نهایی طرح به مدیران دستگاه یاد شده گفت: با روی گردانی از برخورد و نگاه اداری در ارتباط با مسائل شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی با مطالعه بیشتر کتاب قانون تجارت از برخورد اداری اجتناب کنند.

این مسئول نقش آگاهی و اطلاع از حقوق سهامداری مطابق با قانون تجارت را راه نجات و احقاق حقوق شرکت‌ها عنوان کرد و خواستار بهرمندی از ظرفیت مناسب سهام عدالت در توسعه همه‌جانبه استان شد.

خدابخش با بیان اینکه 70 درصد شهروندان سهامدار سهام عدالت استان هستند و حق دارند از منابع و منافع طرح بهره ببرند، افزود: در این زمینه باید اطلاع‌رسانی‌ها از عملکرد این حوزه شفاف و روشن باشد.

وی با اطلاع از وضعیت منفی رشد و ترازنامه شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان اردبیل متذکر شد مبادا در سایه بی‌تدبیری‌ها این مجموعه به وضعیت اتحادیه عشایر استان، تعاونی‌های مسکن و تعاونی‌های مصرف مبتلا شود.

وی در پاسخ به درخواست رئیس امور اقتصادی و دارائی استان در ارتباط با تعیین تکلیف نحوه توزیع سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی بیان داشت: وقتی قرار هست ما نیرو، امکانات و مکان اختصاص بدهیم دیگر نیازی به دخالت سایر ارگان‌ها نیست.

استاندار اردبیل مراعات حال مردم و آسایش سهامداران را در جریان توزیع سهام عدالت یادآور شد و افزود: مبادا کرامت و آسایش مردم به سبب صف های طولانی از بین  برود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار از مسئولین دستگاه مربوطه خواست که با مطالعه و اطلاعات کافی در جلسه حاضر شده و آگاهی واقعی را به مردم ارائه کنند.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول