اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با فارس:

دولت مدیریت سبد کالا را به عهده خانوارها بگذارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه توزیع بسته‌های غذایی در کشور گفت: دولت باید این مبلغ را به حساب خانوارها واریز می‌کرد.

دولت مدیریت سبد کالا را به عهده خانوارها بگذارد

رمضانعلی سبحانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: اینکه دولت برای کاهش فشار اقتصادی در اقشار نیازمند و کم درآمد اقدام به دادن کمک‌های اقتصادی می‌کند بسیار خوب است اما نحوه توزیع این کمک‌ها اشتباه است.

وی ادامه داد: دولت با دادن کالا به مردم در حقیقت دست مردم در انتخاب کالای مورد نیازشان را بسته است و حق انتخاب و تهیه نیازمندی‌ها را از آنها گرفته است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: متأسفانه این سبد کالایی قرار بود میان کسانی توزیع شود که درآمد آنها زیر 400 تا 500 هزار تومان است ولی امروز شاهد هستیم که این بسته به کسانی تعلق گرفته که درآمدی بیش از این دارند.

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متأسفانه در گزینش گروه‌های هدف نیز اشتباهاتی صورت گرفته است و این سبد کالایی که قرار بود به دست کارگران شناسنامه‌دار برسد اما به دست کارگران بدون شناسنامه رسیده است.

وی تصریح کرد: اقشار نیازمند زیادی هم در سطح روستاهای هستند که به خاطر عزت نفسشان از معرفی خود به کمیته امداد و نهادهای خیریه تحت پوشش دولت خودداری کرده‌اند و این افراد نیز به خاطر فقدان شناسایی از گرفتن این سبد کالایی محروم مانده‌اند.

وی در ارتباط با منبع پرداخت سبد کالایی نیز گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از درآمد ملی برای این کار هزینه شده که باید به اقشار آسیب‌پذیر جامعه تعلق پیدا کند، کارگران بدون شناسنامه هم در دسته همین قشر قرار می‌گیرند و تحت پوشش هیچ سازمانی مانند کمیته امداد و یا بهزیستی نیستند.

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این اقدام دولت نوعی اختلاف بین یک طبقه جامعه ایجاد کرده که همین موضوع موجبات نارضایتی طبقه کارگری جامعه را فراهم می‌کند.

وی افزود: این نحوه توزیع خود دارای مشکلاتی است که هم متوجه دولت و هم متوجه مردم خواهد بود و در شناسایی افراد نیازمند واقعی نیز سخت خواهد شد.

وی خواستار بازنگری دولت در اجرای این طرح شد و گفت: اگر این اقدام به صورت نقدی صورت می‌گرفت شاهد بروز مشکلات خاص آن نبودیم و عدالت هم در حق کارگران رعایت می‌شد.

وی در ارتباط با قرار گرفتن برنج هندی در این سبد غذایی نیز اضافه کرد: این مسئله باید پیگیری شود که میزان برنج ایرانی موجود در کشور پاسخگوی این میزان بسته‌های غذایی بوده یا نه؟

سبحانی‌فر در ارتباط با نظارت مجلس نیز گفت: مجلس نیز بر توزیع این سبدهای غذایی نظارت دارد و در پایان این طرح قطعا نمایندگان سوالات زیادی را از دست‌اندرکاران این طرح خواهند داشت.

انتهای پیام/2202/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول