اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چمران در جشن دهه انقلاب در قم:

فرهنگ انقلاب اسلامی به تدریج در حال نفوذ در سراسر جهان است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: فرهنگ انقلاب اسلامی به تدریج در حال نفوذ در سراسر جهان است.

فرهنگ انقلاب اسلامی به تدریج در حال نفوذ در سراسر جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی چمران یکشنبه‌شب در جشن دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصول‌گرایان قم در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، مشکل آمریکا و استکبار جهانی مسئله هسته‌ای نیست، اظهار داشت: به یاد دارم یکی از افرادی که آن موقع وزیر ارشاد بود و بعدها هم رئیس جمهور شد خوشحال بود که گزارش حقوق بشری غربی‌ها علیه ایران در یکی از سال‌ها کمتر شده ولی این مسئله همینطور جریان داشت و امروز آنها انرژی هسته‌ای را بهانه‌ کرده‌اند ولی اگر ملت ایران از این مسئله چشم‌پوشی کند آنها دست از سر جمهوری اسلامی بر نمی‌دارند زیرا فلسفه و ایدئولوژی اسلامی ما آنها را به خطر انداخته است و می‌رود که دنیا را تسخیر کند.

وی ادامه داد: غربی‌ها قدرت رسانه‌ای فراوانی دارند و توانسته‌اند سنتی‌ترین کشورهای جهان مانند چین و ژاپن را زیر سیطره فرهنگی خود بگیرند؛ تهاجم فرهنگی غرب تنها علیه ایران اسلامی نبوده و آمریکا سعی می‌کند تمام جهان را تسخیر کند، اما در مقابل فرهنگ دینی ما نمی‌توانند ایستادگی کنند؛ هرچند گاهی اوقات نفوذهایی هم کرده‌اند که نمونه بارز آن فیلم‌ها، تغییر در سبک زندگی و لباس‌ها و طرز پوشش است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه صدها شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی علیه فرهنگ اسلامی به تبلیغ مشغول هستند، تصریح کرد: با این حال این فرهنگ انقلاب اسلامی است که به تدریج در حال نفوذ در سراسر جهان است؛ امسال محرم و صفر این سوال در میان بسیاری از مردم جهان مطرح بوده که امام حسین(ع) کیست و چرا شیعیان برای او عزاداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی در اوایل جنگ گمان می‌کردند طی چند ماه نظام اسلامی ساقط خواهد شد، ابراز داشت: این دو سه ماه و دو سه سال همچنان ادامه یافت و هنوز جمهوری اسلامی پابرجاست با اینکه توطئه‌های عظیمی علیه آن جریان داشته است؛ اینگونه افراد فکرش را نمی‌کردند که نیروهای مردمی بسیجی در کنار ارتش قرار می‌گیرند و از کشور و آیین خود دفاع می‌کنند.

چمران، دفاع مقدس را عامل تثبیت نظام اسلامی دانست و گفت: تا پیش از جنگ اگر نمایندگان جمهوری اسلامی در مجامع جهانی شرکت می‌کردند به شدت ناراحت می‌شدند و می‌گفتند هیچ کس از ما حمایت نمی‌کند؛ در بین تمام کشورهای اسلامی تنها سوریه در کنار ایران بود و حمایت می‌کرد ولی دیگر دولت‌ها چنین رویه‌ای نداشتند و حتی لیبی هم به ظاهر این کار را انجام می‌دهد ولی در موقع رأی‌گیری‌ها به ضرر ایران اقدام می‌کردند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: سکولاریزم از سوی بسیاری کشورها اجرایی شده ولی به جایی نرسیده‌اند؛ در گذشته کشور ما نمی‌توانست هیچ وسیله‌ای بسازد ولی امروز به جایی رسیده‌ایم که هزاران سانتریفیوژ ساخته‌ایم و امیدواریم هیچ وقت این تجهیزات متوقف نشوند زیرا اگر ملت ایران توقف کند حیات خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به روی برتافتن از دنیا به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی نیروهای ایرانی در دوران دفاع مقدس، متذکر شد: متأسفانه پس از جنگ اشرافی‌گری در برخی جاها قدرت گرفت و سبب عقب‌ماندگی ما شد؛ هر جا پیشرفتی بوده به دلیل ارزش‌های اسلامی بوده است.

انتهای پیام/78004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول