اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام‌الله دهه فجر/

نمایشگاه‌های اسناد انقلاب در یزد گشایش یافت

همزمان با ایام‌الله دهه فجر، نمایشگاه‌های اسناد انقلاب در اماکن مختلف استان یزد گشایش یافت.

نمایشگاه‌های اسناد انقلاب در یزد گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، همزمان با فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، عصر امروز نمایشگاه‌های اسناد انقلاب در اماکن مختلف استان یزد از جمله سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، دانشگاه سراسری یزد، اداره دارایی استان و دانشگاه آیت‌الله حائری میبد به صورت همزمان گشایش یافت.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه‌ها اظهار داشت: در ادامه برپایی نمایشگاه‌های مناسبتی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، هم‌اکنون اسناد تاریخی قیام مردم یزد در پیروزی انقلاب اسلامی به انضمام تصاویر حضور حماسی مردم، به صورت همزمان در تالار سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان، دانشگاه سراسری یزد، اداره دارایی استان و دانشگاه آیت‌الله حائری میبد به نمایش درآمده است.

محمدرضا ملک‌ثابت عنوان کرد: گزارش‌های محرمانه ساواک، اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) و گزیده‌ای از پوسترهای توزیعی و صفحات مجلات و روزنامه‌های چاپ شده در دوران انقلاب از جمله اسنادی است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ها همچنین تصاویر حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یزد به مناسبت نخستین سالگرد شهدای دهم فروردین سال 1357 و تصاویر راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی در دوران انقلاب، به نمایش گذاشته شده است.

ملک‌ثابت، تصاویر پایین کشیدن مجسمه شاه ملعون در میدان شهید بهشتی را نیز از جمله عکس‌های خاطره انگیز این نمایشگاه دانست.

وی با اشاره به دیگر اسناد به نمایش درآمده در این نمایشگاه عنوان کرد: نامه‌ها و اعلامیه‌های علما و فضلای یزدی از جمله شهید صدوقی همچنین صفحاتی از نشریه مخفی و انقلابی حوزه علمیه قم که در سال‌های 1343 و1344 توسط یکی از علمای یزد منتشر می‌شد، از دیگر سندهای تاریخی موجود در این نمایشگاه است.

ملک ثابت خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها تا پایان دهه مبارک فجر همه روزه از ساعت 8 تا 20 در محل تالار خانه لاری‌ها واقع در خیابان امام خمینی(ره)، محله فهادان و از ساعت 7:30 تا 15 در اداره کل دارایی استان، دانشگاه سراسری یزد و دانشگاه آیت‌الله حائری میبد پذیرای عموم خواهد بود.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول