اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد

تولید سالانه 145 میلیون شاخه گل در فارس

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در این استان سالانه 145 میلیون شاخه گل رز تولید می‌شود.

تولید سالانه 145 میلیون شاخه گل در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسد شریفی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح گلخانه تولید گل رز کشاورز در منطقه کوشک که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: مساحت گلخانه‌های رز در سطح استان فارس 60 هکتار است.

وی افزود: 90 هکتار گلخانه تولید پایه انواع گل رز در فارس وجود دارد و پرورش گل رز در این استان مطابق با استانداردهای روز انجام شده و سیستم هیدروپونیک و سازه‌های استراکچر به روز مورد استفاده است.

شریفی ادامه داد: برای افتتاح گلخانه 5‌ هزار متر مربعی تولید پایه گل رز کشاورز 11 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که 580 میلیون تومان آن از تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی و 520 میلیون تومان را سرمایه‌گذار تامین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته جهش خوبی در این استان برای تولید پایه گل رز شده است به طوری که امروز دیگر نیازمند واردات پایه گل رز از هلند نیستیم و با توسعه مراکز کشت و بافت در این استان شاهد تکثیر پایه‌های گل رز در انواع رنگ‌های مختلف هستیم.

شریفی ادامه داد: در گذشته 120 هکتار گلخانه در این استان وجود داشت که از محل تسهیلات طرح توسعه کشاورزی برای 60 هکتار دیگر تسهیلات اخذ شد که ظرفیت گلخانه‌های فارس را حداقل 50 درصد افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: در جنوب فارس مساحت بسیار گسترده‌ای گلخانه طبیعی وجود دارد که با تبدیل به گلخانه‌های تونل کوتاه قابلیت بسیاری به ظرفیت گلخانه‌ای این استان می‌افزاید.

انتهای پیام/2448/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول