اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویداهای امنیتی افغانستان:

آغاز مبارزات انتخاباتی شرق افغانستان با انفجار/ آزار جنسی نوجوانان توسط طالبان

آزار جنسی نوجوانان توسط شبه‎نظامیان طالبان، مبارزات انتخاباتی در شرق افغانستان با انفجار آغاز شد، جلوگیری از حمله انتحاری و کشته شدن 6 شبه‎نظامی طالبان از رویدادهای مهم امنیتی امروز افغانستان هستند.

آغاز مبارزات انتخاباتی شرق افغانستان با انفجار/ آزار جنسی نوجوانان توسط طالبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان امروز (یکشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که فرمانده‎هان شبه‎نظامیان طالبان در ولایت «میدان وردک» در جنوب افغانستان نوجوانان را به منظور اعمال تخریبی مین‎های کنار جاده‎ای به شکل اجباری جذب و مورد آزار جنسی نیز قرار می‌دهند.

بر اساس این اطلاعیه، نیروهای امنیتی افغان یک نوجوان را به نام «احسان الله» ساکن ولایت میدان وردک که از سوی یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان به منظور اعمال تروریستی جذب و در چندین عملیات دست داشته است، دستگیر کردند.

در اطلاعیه آمده که این نوجوان دستگیر شده اعتراف کرده که از سوی 2 فرمانده طالبان به نام «نورآغا» و «فرید» مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

کشته شدن 6 شبه‎نظامی طالبان در افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان امروز (یکشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «کنر»، «ننگرهار»، «بغلان»، «قندوز»، «زابل» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته 6 شبه‎نطامی طالبان کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس این اطلاعیه، 32 حلقه مین و تعدادی جنگ افزار از ولایت‎های «ننگرهار»، «قندهار»، «میدان وردک»، «لوگر» و «هلمند» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

مبارزات انتخاباتی در شرق افغانستان با انفجار آغاز شد

«احمد ضیا عبدالزی»، سخنگوی والی ولایت «ننگرهار» در شرق افغانستان در تماس با رسانه‎ها اظهار داشت که حوالی ساعت 9 صبح امروز در شهر «جلال آباد» مرکز این ولایت یک انفجار رخ داد اما به کسی آسیب نرسیده است.

این انفجار زمانی اتفاق افتاد که صبح امروز مبارزات انتخاباتی نامزادان ریاست جمهوری در تمام ولایت افغانستان آغاز شده است.

زخمی شدن 5 پلیس افغان در سانحه رانندگی در جنوب افغانستان

«عطالله خوگیانی»، سخنگوی والی ولایت «میدان وردک» در جنوب افغانستان در تماس با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر سانحه رانندگی در شاهراه کابل – قندهار در محله «پل اندر» در منطقه «نرخ» ولایت وردک، 5 پلیس افغان زخمی شدند.

به گفته خوگیانی، این حاد‎ثه زمان افتاق افتاد که خودرو پلیس با یک خودرو باربری برخورد کرد.

کشته شدن 2 شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که 2 شبه نظامی طالبان بر اثر انفجار مین جاسازی شده خود آن‌ها در منطقه «ارغستان» ولایت «قندهار» کشته شدند.

بر اساس اطلاعیه، شبه‎نظامیان طالبان قصد داشتند که مین را در مسیر جاده منطقه ارغستان جاسازی کنند.

جلوگیری از یک حمله انتحاری در غرب افغانستان

«محمد حنیف رضایی»، سنخگوی پلیس ولایت «فراه» در غرب افغانستان در تماس با رسانه‎ها گفت: 2 حمله کننده انتحاری همراه با دو موتر سیکلت مملو از مواد منفجره که می‌خواستند وارد ساختمان فرماندهی «پشترود» این ولایت شوند، از سوی نیروهای امنیتی افغان مورد حمله قرار گرفته و از محل فرار کردند.

به گفته رضایی، دو موتر سیکلت حمله کننده‎ها که مملو از مواد منفجره بود، به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول